דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

2023-06-25 04:41:00+02:00

מה הייתה ממלכת ישראל?

ממלכת ישראל הייתה ממלכה עתיקה שהתקיימה באזור הלבנט מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-8 לפנה"ס. זו הייתה מונרכיה שנשלטה על ידי בית דוד והייתה הממלכה הצפונית של שתי ממלכות ישראל ויהודה. הממלכה הוקמה על ידי בני ישראל, עם דובר שמית שהיגר לאזור מהמזרח התיכון. הממלכה הייתה מדינה וסאלית של האימפריה הניאו-אשורית ולבסוף נכבשה על ידי האימפריה הניאו-בבלית.

תולדות ממלכת ישראל

ממלכת ישראל הוקמה במאה ה-10 לפני הספירה על ידי בני ישראל, שהיגרו לאזור מהמזרח התיכון. הממלכה נשלטה על ידי בית דוד, שושלת שהוקמה על ידי דוד המלך, אשר איחד את בני ישראל והקים את הממלכה. הממלכה הייתה בתחילה מדינה וסאלית של האימפריה הניאו-אשורית, אך בהמשך הפכה לממלכה עצמאית. הממלכה חולקה לשני חלקים, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. הממלכה הצפונית נשלטה על ידי בית עומרי, ואילו הממלכה הדרומית נשלטה על ידי בית דוד. הממלכה נכבשה בסופו של דבר על ידי האימפריה הניאו-בבלית בסוף המאה ה-8 לפני הספירה.

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

ממלכת ישראל התקיימה כמאתיים שנה, מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-8 לפנה"ס. בתקופה זו נשלטה הממלכה על ידי בית דוד והתחלקה לשני חלקים, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. הממלכה נכבשה בסופו של דבר על ידי האימפריה הניאו-בבלית בסוף המאה ה-8 לפני הספירה.

השפעת ממלכת ישראל

לממלכת ישראל הייתה השפעה משמעותית על האזור ואנשיו. היא הייתה מעצמה פוליטית ודתית מרכזית באזור והייתה מקום הולדתה של הדת היהודית. לממלכה הייתה גם השפעה רבה על התפתחות התרבות והשפה של האזור.

מורשת ממלכת ישראל

מורשת ממלכת ישראל מורגשת עד היום. הממלכה הייתה מקום הולדתה של הדת היהודית וניתן לראות את השפעתה באזור עד היום. לממלכה הייתה גם השפעה רבה על התפתחות התרבות והשפה של האזור.

מצא מידע נוסף בויקיפדיה

למידע נוסף על ממלכת ישראל, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן