דף הבית » הכי מדובר » נשיאי צרפת שם משפחה תשחץ

נשיאי צרפת שם משפחה תשחץ

2023-05-04 17:45:00+02:00

מבוא

לנשיאי צרפת עם שם המשפחה תשחץ היסטוריה ארוכה ומגוונת. מהנשיא הראשון של הרפובליקה השלישית ועד לנשיא הנוכחי של הרפובליקה החמישית, משפחת תשחץ הייתה חלק מהפוליטיקה הצרפתית כבר למעלה ממאה שנה. במאמר זה נחקור את חייהם ומורשתם של נשיאי צרפת עם שם המשפחה תשחץ.

הנשיא הראשון של הרפובליקה השלישית: אדולף תשחץ

אדולף תשחץ היה הנשיא הראשון של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1815 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1848. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1871. במהלך כהונתו כנשיא, אדולף תשחץ היה תומך חזק בהפרדת הכנסיות והכנסיות. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. אדולף תשחץ כיהן כנשיא עד 1879, אז ירש אותו ז'ול גרווי. הוא מת ב-1883, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא השני של הרפובליקה השלישית: ז'ול גרבי

ז'ול גרבי היה הנשיא השני של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1807 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1848. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1879. במהלך כהונתו כנשיא, ז'ול גריווי היה תומך חזק להפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי לאימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. ז'ול גרווי כיהן כנשיא עד 1887, אז ירש אותו סאדי קרנו. הוא מת ב-1891, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא השלישי של הרפובליקה השלישית: סאדי קרנו

סאדי קרנו היה הנשיא השלישי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1837 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1887. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1887. במהלך כהונתו כנשיא, סאדי קרנו היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. סאדי קרנו כיהן כנשיא עד 1894, אז ירש אותו פליקס פאורה. הוא מת ב-1894, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא הרביעי של הרפובליקה השלישית: פליקס פאורה

פליקס פאורה היה הנשיא הרביעי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1841 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1894. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1894. במהלך כהונתו כנשיא, פליקס פאור היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. פליקס פאורה כיהן כנשיא עד 1899, אז ירש אותו אמיל לובט. הוא מת ב-1899, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא החמישי של הרפובליקה השלישית: אמיל לובט

אמיל לובט היה הנשיא החמישי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1838 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1899. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1899. במהלך כהונתו כנשיא, אמיל לובט היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. אמיל לובט כיהן כנשיא עד 1906, אז ירש אותו ארמנד פאלייר. הוא מת ב-1925, וזכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא השישי של הרפובליקה השלישית: ארמנד פאליירס

ארמנד פאלייר היה הנשיא השישי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1841 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1906. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1906. במהלך כהונתו כנשיא, ארמנד פאלייר היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. ארמנד פאלייר כיהן כנשיא עד 1913, אז ירש אותו ריימונד פואנקרה. הוא מת ב-1931, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא השביעי של הרפובליקה השלישית: ריימונד פואנקרה

ריימונד פואנקרה היה הנשיא השביעי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1860 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים ב-1913. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא ב-1913. במהלך כהונתו כנשיא, ריימונד פואנקרה היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. ריימונד פואנקרה כיהן כנשיא עד 1920, אז ירש אותו פול דשאנל. הוא מת ב-1934, וזכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא השמיני של הרפובליקה השלישית: פול דשאנל

פול דשאנל היה הנשיא השמיני של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1855 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1920. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1920. בתקופת הנשיאות שלו, פול דשאנל היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי לאימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. פול דשאנל כיהן כנשיא עד 1924, אז ירש אותו גסטון דומרג. הוא מת ב-1922, והוא זכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא התשיעי של הרפובליקה השלישית: גסטון דומרג

גסטון דומרג היה הנשיא התשיעי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1863 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1924. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1924. במהלך כהונתו כנשיא, גסטון דומרג היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. גסטון דומרג כיהן כנשיא עד 1931, אז ירש אותו אלברט לברון. הוא מת ב-1937, וזכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

הנשיא העשירי של הרפובליקה השלישית: אלברט לברון

אלברט לברון היה הנשיא העשירי של הרפובליקה השלישית של צרפת. הוא נולד ב-1871 בעיר בורדו, והתחנך באוניברסיטת פריז. הוא היה עורך דין במקצועו, ונבחר ללשכת הצירים בשנת 1931. הוא היה תומך נלהב של הרפובליקה, ונבחר לנשיא בשנת 1931. במהלך כהונתו כנשיא, אלברט לברון היה תומך חזק בהפרדת הכנסייה והכנסייה. מדינה, ולמען זכויות מעמד הפועלים. הוא גם תמך בהרחבת האימפריה הצרפתית, והיה גורם מרכזי בהקמת האימפריה הקולוניאלית הצרפתית באפריקה ובאסיה. הוא גם היה חסיד חזק של השפה הצרפתית, והיה אחראי על אימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. אלברט לברון כיהן כנשיא עד 1940, אז ירש אותו פיליפ פטן. הוא מת ב-1950, וזכור כאחת הדמויות החשובות ביותר של הרפובליקה השלישית.

סיכום

לנשיאי צרפת עם שם המשפחה תשחץ היסטוריה ארוכה ומגוונת. מהנשיא הראשון של הרפובליקה השלישית, אדולף תשחץ, ועד הנשיא הנוכחי של הרפובליקה החמישית, משפחת תשחץ הייתה חלק מהפוליטיקה הצרפתית כבר למעלה ממאה שנה. לכל נשיא הייתה מורשת ייחודית, והטביע את חותמו על ההיסטוריה של צרפת.

טבלת נשיאי צרפת שם משפחה תשחץ

נָשִׂיא טווח הישגים
אדולף תשחץ 1871-1879 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
ז'ול גרבי 1879-1887 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
סאדי קרנו 1887-1894 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
פליקס פאורה 1894-1899 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
אמיל לובט 1899-1906 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
ארמנד פאלייר 1906-1913 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
ריימונד פואנקרה 1913-1920 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
פול דשאנל 1920-1924 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
גסטון דומרג 1924-1931 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.
אלברט לברון 1931-1940 הפרדת כנסייה ומדינה, הרחבת האימפריה הצרפתית, אימוץ השפה הצרפתית כשפה רשמית של הרפובליקה.

לנשיאי צרפת עם שם המשפחה תשחץ היסטוריה ארוכה ומגוונת. מהנשיא הראשון של הרפובליקה השלישית, אדולף תשחץ, ועד הנשיא הנוכחי של הרפובליקה החמישית, משפחת תשחץ הייתה חלק מהפוליטיקה הצרפתית כבר למעלה ממאה שנה. לכל נשיא הייתה מורשת ייחודית, והטביע את חותמו על ההיסטוריה של צרפת. נשיאי צרפת בעלי שם המשפחה תשחץ היו מרכיבים מרכזיים בהקמת הרפובליקה הצרפתית, והיו תומכים חזקים בהפרדת הכנסייה והמדינה, זכויות מעמד הפועלים והרחבת האימפריה הצרפתית. הם גם היו אחראים לאימוץ השפה הצרפתית כשפה הרשמית של הרפובליקה. נשיאי צרפת בעלי שם המשפחה תשחץ הותירו מורשת מתמשכת, וימשיכו להיזכר בזכות תרומתם לתולדות צרפת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן