דף הבית » הכי מדובר » דוד: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

דוד: שם משפחה עם היסטוריה עשירה

2023-04-23 18:08:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה דוד?

שם המשפחה דוד הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". את השם נשא המלך דוד המקראי, שהיה המלך השני של ממלכת ישראל ויהודה המאוחדת. השם זכה לפופולריות על ידי המשורר, הטרובדור והצלב הצרפתי מהמאה ה-12, הידוע בשם "דוד" או "דויד דה ברי". שם המשפחה דוד נמצא במדינות רבות, כולל צרפת, גרמניה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד ו. ארצות הברית. בצרפת, שם המשפחה נגזר מהשם הלטיני "Davidus", שהוא צורה של השם העברי "Dawid". בגרמניה, שם המשפחה נגזר מהשם הגרמני "דויד", שהוא צורה של השם העברי "דויד". באנגליה, שם המשפחה נגזר מהשם האנגלי הישן "Dawid", שהוא צורה של השם העברי "Dawid". בסקוטלנד, שם המשפחה נגזר מהשם הגאלי "דבהיד", שהוא צורה של השם העברי "דוויד". באירלנד, שם המשפחה נגזר מהשם האירי "Dabhidh", שהוא צורה של השם העברי "Dawid". בארצות הברית, שם המשפחה נגזר מהשם האנגלי "David", שהוא צורה של השם העברי "Dawid".

שכיחות שם המשפחה דוד

שם המשפחה דוד הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם. לפי World Names Profiler, שם המשפחה הוא שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל, כאשר למעלה מ-1.2 מיליון איש נושאים את שם המשפחה. זהו גם שם המשפחה הנפוץ ביותר בצרפת, כאשר למעלה ממיליון אנשים נושאים את שם המשפחה. בארצות הברית, שם המשפחה הוא שם המשפחה ה-24 בשכיחותו, כאשר למעלה ממיליון אנשים נושאים את שם המשפחה.

אנשים בולטים עם שם המשפחה דוד

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים שנשאו את שם המשפחה דוד. כמה מהאנשים המפורסמים ביותר עם שם המשפחה דוד כוללים:

  • דוד המלך – המלך השני של ממלכת ישראל ויהודה המאוחדת
  • דויד דה ברי – משורר, טרובדור וצלב צרפתי מהמאה ה-12
  • דוד בן גוריון – ראש הממשלה הראשון של ישראל
  • דיוויד בואי – זמר, כותב שירים ושחקן אנגלי
  • דיוויד בקהאם – כדורגלן אנגלי
  • דיוויד אטנבורו – שדרן וחוקר טבע אנגלי
  • דיוויד הוקני – צייר, שרטט, הדפס, מעצב במה וצלם אנגלי

משמעות שם המשפחה דוד

שם המשפחה דוד נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם מזוהה לעתים קרובות עם דוד המלך המקראי, שהיה המלך השני של ממלכת ישראל ויהודה המאוחדת. השם מזוהה גם עם המשורר, הטרובדור והצלב הצרפתי מהמאה ה-12, המכונה "דוד" או "דוד דה ברי". שם המשפחה דוד מקושר לעתים קרובות עם כוח, אומץ ונאמנות. זה קשור גם לחוכמה, אינטליגנציה ויצירתיות. השם נתפס לעתים קרובות כסמל לתקווה ואמונה.

סיכום

שם המשפחה דוד הוא ממקור עברי, והוא נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם נמצא במדינות רבות, כולל צרפת, גרמניה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד וארצות הברית. שם המשפחה הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם, והוא שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל ובצרפת. לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים שנשאו את שם המשפחה דיוויד, ביניהם המלך דיוויד, דיוויד דה ברי, דיוויד בן-גוריון, דיוויד בואי, דיוויד בקהאם, דיוויד אטנבורו ודיוויד הוקני. שם המשפחה מזוהה לעתים קרובות עם כוח, אומץ, נאמנות, חוכמה, אינטליגנציה ויצירתיות. כדי ללמוד עוד על שם המשפחה דוד, אתה יכול לצפות בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן