דף הבית » הכי מדובר » תולדות שם המשפחה דוד

תולדות שם המשפחה דוד

תולדות שם המשפחה דוד

מהו שם המשפחה דוד?

שם המשפחה דוד הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר מהשם הפרטי של האב. זהו שם משפחה נפוץ במדינות רבות, כולל ישראל, ארצות הברית וצרפת. שם המשפחה נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם זכה לפופולריות על ידי הדמות המקראית דוד המלך, שהיה המלך השני של המלוכה המאוחדת של ישראל ויהודה.

מקור שם המשפחה דוד

שורשיו של שם המשפחה דוד בשפה העברית. הוא נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם זכה לפופולריות על ידי הדמות המקראית דוד המלך, שהיה המלך השני של המלוכה המאוחדת של ישראל ויהודה. השם זכה לפופולריות גם על ידי הפילוסוף והתיאולוג הצרפתי-יהודי משה הרמב"ם, שנולד בשנת 1135 וידוע כ"רמב"ם" במסורת היהודית. שם המשפחה דוד נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארה"ב, צרפת , וגרמניה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב אנשים ממוצא יהודי. בצרפת, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב אנשים ממוצא צרפתי-יהודי. בגרמניה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב אנשים ממוצא יהודי-גרמני.

שכיחות שם המשפחה דוד

שם המשפחה דוד הוא שם משפחה נפוץ מאוד במדינות רבות. בישראל זהו שם המשפחה השני בשכיחותו, עם למעלה מ-200,000 איש הנושאים את השם. בארצות הברית, זהו שם המשפחה ה-28 הנפוץ ביותר, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם. בצרפת, זהו שם המשפחה ה-33 בשכיחותו, עם למעלה מ-50,000 אנשים הנושאים את השם. בגרמניה, זהו שם המשפחה ה-58 בשכיחותו, עם למעלה מ-20,000 אנשים הנושאים את השם.

השוואה מהירה

מדינה דַרגָה מספר אנשים
ישראל 2 200,000
ארצות הברית 28 100,000
צָרְפַת 33 50,000
גֶרמָנִיָה 58 20,000

שם המשפחה דוד נמצא גם במדינות אחרות, כמו בריטניה, קנדה ואוסטרליה. בבריטניה, זהו שם המשפחה ה-99 בשכיחותו, עם למעלה מ-10,000 אנשים הנושאים את השם. בקנדה, זהו שם המשפחה ה-77 בשכיחותו, עם למעלה מ-5,000 אנשים הנושאים את השם. באוסטרליה, זהו שם המשפחה ה-97 בשכיחותו, עם למעלה מ-5,000 אנשים הנושאים את השם.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דוד

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דוד, כולל הבאים:

דוד בן גוריון

דוד בן גוריון היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה הראשון של ישראל. He was born in Poland in 1886 and immigrated to Palestine in 1906. He was a leader of the Zionist movement and was instrumental in the establishment of the State of Israel in 1948. He served as Prime Minister from 1948 to 1954 and again from 1955 to 1963.

דייויד בואי

דיוויד בואי היה זמר, כותב שירים ושחקן אנגלי. הוא נולד בלונדון ב-1947 וזכה לתהילה בשנות ה-70 עם המותג הייחודי שלו של גלאם רוק. הוא היה ידוע בנוכחות הבמה הראוותנית שלו ובמוזיקה החדשנית שלו. הוא הוציא למעלה מ-25 אלבומים ומכר למעלה מ-140 מיליון תקליטים ברחבי העולם. הוא נפטר ב-2016.

דייויד בקהאם

דיוויד בקהאם הוא כדורגלן עבר אנגלי. הוא נולד בלונדון ב-1975 והוא אחד הכדורגלנים המפורסמים בכל הזמנים. הוא שיחק במנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ונבחרת אנגליה. הוא ידוע במיומנות שלו על המגרש ובמראה הטוב שלו. הוא נשוי לזמרת ומעצבת האופנה ויקטוריה בקהאם.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה דוד נפוץ במדינות אחרות?

ת: כן, שם המשפחה דוד נפוץ במדינות רבות, כולל ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה, קנדה ואוסטרליה.

ש: מה מקור שם המשפחה דוד?

ת: שם המשפחה דוד נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם זכה לפופולריות על ידי הדמות המקראית דוד המלך, שהיה המלך השני של המלוכה המאוחדת של ישראל ויהודה.

ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דוד?

ת: כן, יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה דיוויד, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי וראש ממשלת ישראל הראשון דיוויד בן גוריון, הזמר, הפזמונאי והשחקן האנגלי דיוויד בואי, וכדורגלן העבר האנגלי דיוויד בקהאם.

סיכום

שם המשפחה דוד הוא שם משפחה נפוץ מאוד במדינות רבות. הוא נגזר מהשם העברי "דוד", שפירושו "אהוב". השם זכה לפופולריות על ידי הדמות המקראית דוד המלך, שהיה המלך השני של המלוכה המאוחדת של ישראל ויהודה. שם המשפחה נפוץ בעיקר בישראל, בארצות הברית, בצרפת ובגרמניה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה דיוויד, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי וראש ממשלת ישראל הראשון דיוויד בן גוריון, הזמר, הפזמונאי והשחקן האנגלי דיוויד בואי, וכדורגלן העבר האנגלי דיוויד בקהאם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן