דף הבית » אנציקלופדיה » שרי הרווחה שם משפחה

שרי הרווחה שם משפחה

שרי הרווחה שם משפחה

סקירה של שרי הרווחה

שר הרווחה הוא תפקיד בדרג הקבינט במדינות רבות, האחראי לפיקוח על מדיניות ותוכניות רווחה חברתית. בחלק מהמדינות אחראי שר הרווחה גם על הפיקוח על מערכת הבריאות. בישראל, שר הרווחה הוא חבר כנסת ואחראי על הפיקוח על מדיניות ותכניות הרווחה החברתית במדינה. שר הרווחה ממונה על ידי ראש הממשלה ואחראי על פיתוח ויישום מדיניות ותכניות רווחה חברתית. שר הרווחה אחראי גם לפיקוח על תקציב משרד הרווחה ולדאוג לניצול הולם של הכספים.

תולדות שרי הרווחה

שר הרווחה הראשון בישראל מונה בשנת 1949. מאז היו מספר שרי רווחה, ביניהם:

יצחק פרץ

יצחק פרץ מונה לשר הרווחה בשנת 1984 וכיהן עד 1988. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הנהגת שכר מינימום והקמת מערכת ביטוח בריאות לאומית.

יצחק לוי

יצחק לוי מונה לשר הרווחה בשנת 1988 וכיהן עד שנת 1992. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הכנסת מערכת פנסיה לאומית והרחבת תקציב הרווחה.

שלמה בניזרי

שלמה בניזרי מונה לשר הרווחה בשנת 1992 וכיהן עד 1996. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הכנסת מערכת ביטוח אובדן כושר עבודה לאומי והרחבת תקציב הרווחה. .

נתן שרנסקי

נתן שרנסקי מונה לשר הרווחה בשנת 1996 וכיהן עד שנת 1999. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הכנסת תכנית לאומית לסיוע בדיור והרחבת תקציב הרווחה. .

נפתלי בנט

נפתלי בנט מונה לשר הרווחה בשנת 1999 וכיהן עד שנת 2001. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הכנסת מערכת ביטוח אבטלה לאומית והרחבת תקציב הרווחה. .

שר הרווחה הנוכחי

שר הרווחה הנוכחי הוא חיים כץ, שמונה בשנת 2015. במהלך כהונתו היה אחראי על הכנסת מספר רפורמות במערכת הרווחה, ביניהן הכנסת קצבת טיפול בילדים לאומית והרחבת הרווחה. תַקצִיב.

דעה אישית

שרי הרווחה סייעו בהחדרת רפורמות במערכת הרווחה בישראל. רפורמות אלו עזרו לשפר את חייהם של אנשים רבים במדינה, וסייעו להבטיח שלכל אחד תהיה גישה לשירותים החברתיים להם הם זקוקים. חשוב ששר הרווחה הנוכחי ימשיך להכניס רפורמות במערכת הרווחה על מנת להבטיח שלכל אדם בישראל תהיה נגישות לשירותים החברתיים הדרושים להם. לסיכום, לשרי הרווחה היה תפקיד חשוב בפיתוח של מערכת הרווחה בישראל. שר הרווחה הנוכחי, חיים כץ, סייע להכנסת רפורמות במערכת הרווחה, וחשוב שימשיך בכך על מנת להבטיח שלכל אדם בישראל תהיה נגישות לשירותים החברתיים להם הם זקוקים. למידע נוסף על שרי הרווחה, מצא מידע נוסף בויקיפדיה . בנוסף, תוכל לחפש סרטונים הקשורים לנושא ב- YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן