דף הבית » אנציקלופדיה » משמעות שם המשפחה פרץ

משמעות שם המשפחה פרץ

משמעות שם המשפחה פרץ

מה פירוש שם המשפחה פרץ?

שם המשפחה פרץ הוא שם משפחה יהודי, שמקורו במילה העברית "פרץ", שפירושה "פורה" או "מבורך". מקורו של שם המשפחה הוא מימי הביניים, אז החלו יהודים לאמץ שמות משפחה כדרך להבדיל את עצמם משכניהם. שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בקהילות יהודיות באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

תולדות שם המשפחה פרץ

מקורו של שם המשפחה פרץ הוא בימי הביניים, אז החלו היהודים לאמץ שמות משפחה כדרך להבדיל את עצמם משכניהם. שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בקהילות יהודיות באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה פרץ הוא מהמאה ה-15, אז תועד יהודי בשם פרץ בן יהודה בעיר פראג , במה שהיא כיום צ'כיה. שם המשפחה פרץ נמצא גם ברשומות מהמאה ה-16 בגרמניה, וברשומות מהמאה ה-17 בפולין.

שם משפחה פרץ בארצות שונות

שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בקהילות יהודיות באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה. באירופה, שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בגרמניה, פולין וצ'כיה. במזרח התיכון, שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בישראל, עיראק ואיראן. בצפון אפריקה, שם המשפחה פרץ נמצא לרוב במרוקו ובתוניסיה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פרץ

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה פרץ, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, הפוליטיקאי הישראלי יצחק פרץ והזמרת הישראלית עפרה חזה. אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה פרץ כוללים את השחקן והקומיקאי האמריקאי אדם סנדלר, השחקנית והזמרת האמריקאית בט מידלר, והשחקן והבמאי האמריקאי בן סטילר.

סיכום

שם המשפחה פרץ הוא שם משפחה יהודי, שמקורו במילה העברית "פרץ", שפירושה "פורה" או "מבורך". מקורו של שם המשפחה הוא מימי הביניים, אז החלו יהודים לאמץ שמות משפחה כדרך להבדיל את עצמם משכניהם. שם המשפחה פרץ נמצא לרוב בקהילות יהודיות באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה פרץ, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, הפוליטיקאי הישראלי יצחק פרץ והזמרת הישראלית עפרה חזה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן