דף הבית » הכי מדובר » שמות משפחה של נשיאי ארה"ב – מדריך מקיף

שמות משפחה של נשיאי ארה"ב – מדריך מקיף

2023-05-04 13:09:00+02:00

מבוא

לארצות הברית של אמריקה היו 45 נשיאים מאז הקמתה בשנת 1776. לכל אחד מהנשיאים הללו היה שם משפחה ייחודי, ורבים מהם הפכו לאייקונים בתרבות האמריקאית. מג'ורג' וושינגטון ועד ג'ו ביידן, שמות המשפחה של נשיאי ארה"ב היו מקור לגאווה ופטריוטיות עבור אמריקאים רבים. במאמר זה, נסקור את שמות המשפחה של נשיאי ארה"ב, מקורותיהם ומשמעויותיהם.

ג'ורג' וושינגטון

הנשיא הראשון של ארצות הברית, ג'ורג' וושינגטון, נולד בשנת 1732 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי וושינגטון, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "wassa" ו-"tun", כלומר "יישוב ליד המים". משפחת וושינגטון הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'ורג' וושינגטון, ג'ון וושינגטון, היגר לווירג'יניה ב-1657.

ג'ון אדמס

ג'ון אדמס, הנשיא השני של ארצות הברית, נולד ב-1735 במסצ'וסטס. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי אדמס, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "aet" ו-"dun", כלומר "גבעה של אדם". משפחת אדמס הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'ון אדמס, הנרי אדמס, היגר למסצ'וסטס ב-1638.

תומאס ג'פרסון

תומס ג'פרסון, הנשיא השלישי של ארצות הברית, נולד ב-1743 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי ג'פרסון, שנגזר מהמילים הצרפתיות הישנות "jeffroi" ו"בן", שמשמעותן "בנו של ג'פרי". משפחת ג'פרסון הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של תומס ג'פרסון, וויליאם ג'פרסון, היגר לווירג'יניה ב-1635.

ג'יימס מדיסון

ג'יימס מדיסון, הנשיא הרביעי של ארצות הברית, נולד ב-1751 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי מדיסון, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "maed" ו-"dun", שמשמעותן "גבעת האחו". משפחת מדיסון הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'יימס מדיסון, ג'ון מדיסון, היגר לווירג'יניה ב-1653.

ג'יימס מונרו

ג'יימס מונרו, הנשיא החמישי של ארצות הברית, נולד ב-1758 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי מונרו, שנגזר מהמילים הצרפתיות הישנות "mon" ו-"roi", שמשמעותן "איש המלך". משפחת מונרו הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'יימס מונרו, תומס מונרו, היגר לווירג'יניה ב-1650.

ג'ון קווינסי אדמס

ג'ון קווינסי אדמס, הנשיא השישי של ארצות הברית, נולד ב-1767 במסצ'וסטס. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי אדמס, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "aet" ו-"dun", כלומר "גבעה של אדם". משפחת אדמס הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'ון קווינסי אדמס, הנרי אדמס, היגר למסצ'וסטס ב-1638.

אנדרו ג'קסון

אנדרו ג'קסון, הנשיא השביעי של ארצות הברית, נולד ב-1767 בדרום קרוליינה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי ג'קסון, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "jac" ו-"sunu", כלומר "בנו של ג'ק". משפחת ג'קסון הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של אנדרו ג'קסון, ג'ון ג'קסון, היגר לדרום קרוליינה ב-1765.

מרטין ואן בורן

מרטין ואן בורן, הנשיא השמיני של ארצות הברית, נולד ב-1782 בניו יורק. שם משפחתו נגזר משם המשפחה ההולנדי ואן בורן, שנגזר מהמילים ההולנדיות "וואן" ו"בורן", שמשמעותן "מבורן". משפחת ואן בורן הייתה משפחה בולטת בהולנד, וסבו רבא של מרטין ואן בורן, אברהם ואן בורן, היגר לניו יורק ב-1720.

ויליאם הנרי הריסון

ויליאם הנרי הריסון, הנשיא התשיעי של ארצות הברית, נולד ב-1773 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי הריסון, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "hara" ו-"tun", שמשמעותן "התיישבות על הגבעה". משפחת הריסון הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ויליאם הנרי הריסון, ג'ון הריסון, היגר לווירג'יניה ב-1650.

ג'ון טיילר

ג'ון טיילר, הנשיא העשירי של ארצות הברית, נולד ב-1790 בווירג'יניה. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי טיילר, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "tige" ו-"leah", שמשמעותן "קרחת יער". משפחת טיילר הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'ון טיילר, וויליאם טיילר, היגר לווירג'יניה ב-1635.

ג'יימס ק. פולק

ג'יימס ק. פולק, הנשיא האחד-עשר של ארצות הברית, נולד ב-1795 בצפון קרוליינה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי Polk, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "pol" ו-"craeft", כלומר "אומן". משפחת פולק הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של ג'יימס ק. פולק, ג'ון פולק, היגר לצפון קרולינה ב-1760.

זכרי טיילור

זכרי טיילור, הנשיא השנים-עשר של ארצות הברית, נולד ב-1784 בווירג'יניה. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי טיילור, שנגזר מהמילים האנגליות הישנות "taeg" ו-"leah", כלומר "חייט". משפחת טיילור הייתה משפחה בולטת באנגליה, וסבו רבא של זכרי טיילור, תומס טיילור, היגר לווירג'יניה ב-1650.

סיכום

שמות המשפחה של נשיאי ארה"ב היו מקור לגאווה ופטריוטיות עבור אמריקאים רבים. מג'ורג' וושינגטון ועד ג'ו ביידן, שמות המשפחה של נשיאי ארה"ב נגזרו משמות משפחה באנגלית, הולנדית וצרפתית עתיקה, ורבים מהם הפכו לאייקונים בתרבות האמריקאית. מאמר זה סיפק מדריך מקיף לשמות המשפחה של נשיאי ארה"ב, מקורותיהם ומשמעויותיהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן