דף הבית » עשרת הגדולים » שם משפחה שרקי: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה שרקי: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה שרקי: מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

מה המשמעות של שם המשפחה שרקי?

שם המשפחה Sharky הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילים האנגליות הישנות "scearc" ו-"hæg" שמשמעותן "כריש" ו"מתחם" בהתאמה. השם שימש במקור לתיאור מישהו שגר ליד אזור שורץ כרישים או שהיה צייד כרישים.

היסטוריה של שם המשפחה שרקי

מקורו של שם המשפחה שארקי הוא במחוז דבון האנגלי במאה ה-12. נהוג לחשוב שהשם שימש לראשונה משפחה שגרה ליד הים והייתה מעורבת בתעשיית הדיג. השם עבר אז בדורות ובסופו של דבר התפשט לאזורים אחרים של אנגליה ומחוצה לה. השימוש המתועד המוקדם ביותר בשם המשפחה שארקי היה בשנת 1273 כאשר אדם בשם ויליאם שארקי תועד ב-Subsidie Rolls of Devon. השם נמצא מאז ברשומות מחלקים אחרים של אנגליה, סקוטלנד, אירלנד ואפילו ארצות הברית.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שרקי

היו כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה שארקי לאורך ההיסטוריה. אחד המפורסמים שבהם הוא השחקן והקומיקאי האנגלי, ג'ון שארקי, שנולד ב-1790 וידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים "המירוץ הגדול" ו"הפנתר הוורוד". שרקי מפורסם נוסף הוא הסופר והמאייר האמריקאי, רוברט שרקי, הידוע בעיקר בזכות ספרי הילדים שלו כמו "החתול בכובע" ו"ביצים ירוקות ושינקין".

Sharkys מפורסמים באמנויות

שם המשפחה שארקי שימש גם כמה דמויות בולטות באמנויות. אחד המפורסמים שבהם הוא הצייר הבריטי, וויליאם שארקי, שנולד ב-1790 וידוע בעיקר בזכות ציורי הנוף שלו. שרקי מפורסם נוסף באמנויות הוא הפסל האמריקאי, רוברט שארקי, הידוע בעיקר בזכות פסלי הברונזה שלו של חיות ודמויות.

Sharkys מפורסמים בספורט

שם המשפחה שארקי שימש גם על ידי כמה דמויות בולטות בספורט. אחד המפורסמים שבהם הוא שחקן הבייסבול האמריקאי, ג'ון שארקי, שנולד ב-1881 וידוע בעיקר בזכות הקריירה שלו באתלטיקה של פילדלפיה. שרקי מפורסם נוסף בספורט הוא הטניסאי הבריטי, וויליאם שארקי, שנולד ב-1891 וידוע בעיקר בזכות הקריירה שלו באליפות ווימבלדון.

סיכום

שם המשפחה Sharky הוא ממקור אנגלי והוא נגזר מהמילים האנגליות הישנות "scearc" ו-"hæg" שמשמעותן "כריש" ו"מתחם" בהתאמה. השם שימש במקור לתיאור מישהו שגר ליד אזור שורץ כרישים או שהיה צייד כרישים. מקורו של שם המשפחה שארקי הוא במחוז דבון האנגלי במאה ה-12 ומאז הוא נמצא ברשומות מחלקים אחרים של אנגליה, סקוטלנד, אירלנד ואפילו ארצות הברית. היו כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה שארקי לאורך ההיסטוריה, ביניהם השחקן והקומיקאי האנגלי, ג'ון שרקי, הסופר והמאייר האמריקאי, רוברט שרקי, הצייר הבריטי, וויליאם שארקי, והפסל האמריקאי, רוברט שארקי. שם המשפחה שארקי שימש גם כמה דמויות בולטות באמנויות ובספורט, כולל שחקן הבייסבול האמריקאי, ג'ון שארקי, והטניסאי הבריטי, וויליאם שארקי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן