דף הבית » מגזין » שם משפחה פריה: היסטוריה, מוצא ומשמעות

שם משפחה פריה: היסטוריה, מוצא ומשמעות

2023-05-09 19:56:00+02:00

היסטוריה של שם המשפחה פריה

שם המשפחה Frija הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם האישי הגרמני הישן Friduric, המורכב מהיסודות fridu, שפירושו "שלום", ו-ric, שפירושו "כוח". השם היה פופולרי בקרב הפרנקים ואומץ על ידי הנורמנים כשפלשו לאנגליה בשנת 1066. השם אומץ גם על ידי הסקנדינבים ונמצא בשוודיה, נורבגיה ודנמרק. שם המשפחה פריחה מתועד לראשונה באנגליה בסוף ה-12. המאה, כאשר הוא מופיע ב-Pipe Rolls of Norfolk. הנושא המוקדם ביותר של השם הוא ויליאם פריג'ה, שתועד ב-Pipe Rolls of Norfolk ב-1185.

וריאציות של שם המשפחה פריה

לשם המשפחה פריה יש וריאציות רבות, כולל פרידה, פריד, פריד, פרידמן, פרידמן, פרידמן, פרידמן, פרידמן, פרידמן ופרידמן.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה פריה

שם המשפחה פריה נפוץ ביותר בגרמניה, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. הוא נפוץ גם בשבדיה, שם הוא שם המשפחה ה-8 בשכיחותו. בארצות הברית, שם המשפחה Frija נפוץ ביותר בקליפורניה, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו.

שם משפחה פריה בישראל

שם המשפחה פריג'ה אינו נפוץ בישראל, אך ישנם כמה אנשים בעלי שם המשפחה החיים בארץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 חיו בישראל רק 11 אנשים עם שם המשפחה פריג'ה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פריה

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פריה, ביניהם השחקנית השבדית אינגריד ברגמן, הפיזיקאי הגרמני מקס פלאנק והמלחין הגרמני יוהאן סבסטיאן באך.

סיכום

שם המשפחה פריה הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם האישי הגרמני הישן פרידוריק. השם היה פופולרי בקרב הפרנקים ואומץ על ידי הנורמנים כשפלשו לאנגליה בשנת 1066. שם המשפחה פריה נפוץ ביותר בגרמניה, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. בארצות הברית, שם המשפחה Frija נפוץ ביותר בקליפורניה, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. שם המשפחה פריג'ה אינו נפוץ בישראל, אך ישנם כמה אנשים בעלי שם המשפחה החיים בארץ. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה פריה, ביניהם השחקנית השבדית אינגריד ברגמן, הפיזיקאי הגרמני מקס פלאנק והמלחין הגרמני יוהאן סבסטיאן באך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן