דף הבית » מגזין » שמות משפחה של נשיאי ארצות הברית

שמות משפחה של נשיאי ארצות הברית

2023-05-04 16:55:00+02:00

מבוא

לארצות הברית היו 45 נשיאים מאז הקמתה בשנת 1776. לכל אחד מהנשיאים הללו היה שם משפחה ייחודי, ורבים מהשמות הללו ניתנים לזיהוי עד היום. מוושינגטון ועד טראמפ, שמות המשפחה של נשיאי ארצות הברית היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של האומה. במאמר זה נסקור את שמות המשפחה של נשיאי ארצות הברית והסיפורים שמאחוריהם.

וושינגטון לאדמס

הנשיא הראשון של ארצות הברית היה ג'ורג' וושינגטון. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי וושינגטון, שתועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילים האנגליות הישנות "wassa" ו-"tun", שמשמעותן "התיישבות" ו"מתחם", בהתאמה. הנשיא השני של ארצות הברית היה ג'ון אדמס. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי אדמס, שתועד לראשונה במאה ה-13. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "eadem", שפירושה "בנו של אדם".

ג'פרסון לג'קסון

הנשיא השלישי של ארצות הברית היה תומס ג'פרסון. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי ג'פרסון, שתועד לראשונה במאה ה-14. השם נגזר מהמילה הצרפתית הישנה "ג'פר", שפירושה "בנו של ג'פרי". הנשיא השביעי של ארצות הברית היה אנדרו ג'קסון. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי ג'קסון, שתועד לראשונה במאה ה-15. השם נגזר מהמילה האנגלית העתיקה "jac", שפירושה "בנו של ג'ק".

ואן בורן לטיילר

הנשיא השמיני של ארצות הברית היה מרטין ואן בורן. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה ההולנדי ואן בורן, שתועד לראשונה במאה ה-16. השם נגזר מהמילים ההולנדיות "וואן" ו"בורן", שמשמעותן "מ" ו"עיר", בהתאמה. הנשיא העשירי של ארצות הברית היה ג'ון טיילר. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי טיילר, שתועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילה האנגלית הישנה "tighelere", שפירושה "יוצר אריחים".

פולק לבוקנן

הנשיא האחד-עשר של ארצות הברית היה ג'יימס פולק. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה הסקוטי פולק, שתועד לראשונה במאה ה-16. השם נגזר מהמילה הגאלית "סקר", שפירושה "בריכה". הנשיא החמישה עשר של ארצות הברית היה ג'יימס ביוקנן. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה הסקוטי ביוקנן, שתועד לראשונה במאה ה-13. השם נגזר מהמילים הגאליות "buidhe" ו-"chanann", שמשמעותן "צהוב" ו"ראש", בהתאמה.

לינקולן לגרנט

הנשיא הששה עשר של ארצות הברית היה אברהם לינקולן. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי לינקולן, שתועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילים האנגליות הישנות "לינד" ו"קולן", שמשמעותן "אגם" ו"מושבה", בהתאמה. הנשיא השמונה עשר של ארצות הברית היה יוליסס ס. גרנט. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי Grant, שתועד לראשונה במאה ה-13. השם נגזר מהמילה הצרפתית העתיקה "מענק", שפירושה "גדול".

הייז לקליבלנד

הנשיא התשעה עשר של ארצות הברית היה רתרפורד ב' הייז. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי Hayes, שתועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילה האנגלית העתיקה "haga", שפירושה "מתחם". הנשיא העשרים ושניים והעשרים וארבעה של ארצות הברית היה גרובר קליבלנד. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי קליבלנד, שתועד לראשונה במאה ה-13. השם נגזר מהמילים האנגליות הישנות "cleve" ו-"land", שמשמעותן "צוק" ו"ארץ", בהתאמה.

מקינלי לווילסון

הנשיא העשרים וחמישה של ארצות הברית היה ויליאם מקינלי. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה הסקוטי מקינלי, שתועד לראשונה במאה ה-16. השם נגזר מהמילים הגאליות "mac" ו-"coinnle", שמשמעותן "בנו של" ו"נר", בהתאמה. הנשיא העשרים ושמונה של ארצות הברית היה וודרו ווילסון. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה האנגלי ווילסון, שתועד לראשונה במאה ה-13. השם נגזר מהמילים האנגליות הישנות "wil" ו-"sunu", שמשמעותן "רצון" ו"בן", בהתאמה.

קשה לטראמפ

הנשיא העשרים ותשעה של ארצות הברית היה וורן ג'י הארדינג. שם משפחתו נגזר משם המשפחה האנגלי הארדינג, שתועד לראשונה במאה ה-12. השם נגזר מהמילים האנגליות הישנות "קשה" ו"ינג", שמשמעותן "אמיצה" ו"אנשים", בהתאמה. הנשיא הארבעים וחמישה של ארצות הברית הוא דונלד ג'יי טראמפ. שם המשפחה שלו נגזר משם המשפחה הגרמני טראמפ, שתועד לראשונה במאה ה-16. השם נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "trumpf", שפירושה "תוף".

סיכום

שמות המשפחה של נשיאי ארצות הברית הם חלק חשוב מההיסטוריה של האומה. מוושינגטון ועד טראמפ, שמות המשפחה של נשיאי ארצות הברית היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של האומה. לכל אחד מהנשיאים הללו היה שם משפחה ייחודי, ורבים מהשמות הללו ניתנים לזיהוי עד היום. מהמילים האנגליות הישנות של וושינגטון ועד למילה הגרמנית הגבוהה התיכונה של טראמפ, שמות המשפחה של נשיאי ארצות הברית היו חלק חשוב מההיסטוריה של האומה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן