דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה מולכו: סקירה מקיפה

שם משפחה מולכו: סקירה מקיפה

2023-05-09 09:34:00+02:00

מהו שם המשפחה מולכו?

שם המשפחה מולכו הוא שם משפחה יהודי שמקורו בחצי האי האיברי. זה נגזר מהמילה העברית "מלכה", שפירושה "מלכה". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

היסטוריה של שם המשפחה מולכו

לשם המשפחה מולכו יש היסטוריה ארוכה וסיפורת. הוא שימש לראשונה בחצי האי האיברי במאה ה-12, אז גורשו יהודים מהאזור. שם המשפחה אומץ על ידי רבים מהיהודים שברחו למדינות אחרות, כולל איטליה, צרפת והולנד. שם המשפחה אומץ גם על ידי יהודים שהתיישבו באימפריה העות'מאנית. In the 16th century, the Molcho family became prominent in the Ottoman Empire, and the surname was adopted by many of the Jewish families who settled in the region.In the 19th century, the Molcho family moved to Palestine, where they became prominent in the קהילה יהודית. שם המשפחה אומץ על ידי רבים מהיהודים שהתיישבו באזור, והוא נותר אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר בישראל כיום.

שם משפחה מולכו בישראל היום

שם המשפחה מולכו הוא אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים ביותר בישראל כיום. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה היהודי השני הנפוץ בארץ, מאחורי כהן בלבד. שם המשפחה מולכו נפוץ במיוחד בעיר ירושלים, שם הוא שם המשפחה היהודי הנפוץ ביותר. הוא נפוץ גם בערים אחרות, ביניהן תל אביב, חיפה ובאר שבע.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מולכו

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מולכו. כמה מהבולטים ביותר כוללים:

יוסף מולכו

יוסף מולכו היה מלומד ומקובל יהודי בן המאה ה-16. הוא נולד בפורטוגל ועבר לאימפריה העות'מאנית, שם הפך לדמות בולטת בקהילה היהודית. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על הזוהר, ספר מיסטיקה יהודית.

סלומון מולכו

סלומון מולכו היה מלומד ומקובל יהודי מהמאה ה-16. הוא נולד בפורטוגל ועבר לאימפריה העות'מאנית, שם הפך לדמות בולטת בקהילה היהודית. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על הזוהר, ספר מיסטיקה יהודית.

יהודה מולכו

יהודה מולכו היה מלומד ומקובל יהודי בן המאה ה-16. הוא נולד בפורטוגל ועבר לאימפריה העות'מאנית, שם הפך לדמות בולטת בקהילה היהודית. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על הזוהר, ספר מיסטיקה יהודית.

נחמנידס (משה בן נחמן)

נחמנידס (משה בן נחמן) היה מלומד ומקובל יהודי בן המאה ה-13. הוא נולד בספרד ועבר לאימפריה העות'מאנית, שם הפך לדמות בולטת בקהילה היהודית. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על הזוהר, ספר מיסטיקה יהודית.

שאלות ותשובות

מה מקור שם המשפחה מולכו?

שם המשפחה מולכו הוא שם משפחה יהודי שמקורו בחצי האי האיברי. זה נגזר מהמילה העברית "מלכה", שפירושה "מלכה".

היכן שם המשפחה מולכו הנפוץ ביותר?

שם המשפחה מולכו נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מי הם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מולכו?

כמה מהאנשים המפורסמים ביותר בעלי שם המשפחה מולכו כוללים את יוסף מולכו, סלומון מולכו, יהודה מולכו ונחמנידס (משה בן נחמן).

סיכום

שם המשפחה מולכו הוא שם משפחה יהודי שמקורו בחצי האי האיברי. הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה היהודי השני בשכיחותו. לשם המשפחה יש היסטוריה ארוכה וסיפורית, והוא קשור לאנשים מפורסמים רבים, ביניהם יוסף מולכו, סלומון מולכו, יהודה מולכו ונחמנידס (משה בן נחמן). כיום, שם המשפחה מולכו הוא עדיין אחד משמות המשפחה היהודיים הנפוצים בישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן