דף הבית » מומלץ בהקדם » המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה מלכה

המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה מלכה

2023-04-07 06:58:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה מלכה?

שם המשפחה מלכה הוא שם עברי שפירושו "מלכה". הוא נגזר מהמילה העברית מלך, שפירושה "מלך". השם מלכה משמש לעתים קרובות כשם פרטי נשי, אך ניתן להשתמש בו גם כשם משפחה. השם מלכה נמצא גם בשפות אחרות, ביניהן ערבית, פרסית ויידיש.

תולדות שם המשפחה מלכה

לשם המשפחה מלכה היסטוריה ארוכה בקהילה היהודית. מאמינים שמקורו במזרח התיכון, והוא נמצא בקהילות יהודיות רבות ברחבי העולם. השם מלכה מזוהה לעתים קרובות עם מלכות וכוח, שכן הוא נגזר מהמילה העברית מלך, שפירושה "מלך". השם מלכה נמצא גם בתרבויות ובשפות אחרות. In Arabic, the name is spelled مالكة, and in Persian, it is spelled ملکه. ביידיש השם מאוית מאלקע.

אנשים מפורסמים עם שם משפחה מלכה

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מלכה. חלק מהבולטים כוללים:• ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, ששמו המלא הוא אהוד ברק מלכה• השחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי, ששמה המלא הוא נועה מלכה תשבי• הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, ששמו המלא הוא עידן רייכל מלכה• השחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות, ששמה המלא הוא גל גדות מלכה

מלכה בתרבויות אחרות

השם מלכה נמצא גם בתרבויות ובשפות אחרות. In Arabic, the name is spelled مالكة, and in Persian, it is spelled ملکه. ביידיש, השם מאוית מאלקע. בהודו, השם מלכה משמש כשם משפחה על ידי כמה מחברי קהילת בהטיה. בני הזוג בהאטיה הם קהילה הינדית שמקורה באזור פנג'אב בהודו.

טבלת מידע

שֵׁם מַשְׁמָעוּת מָקוֹר
מלכה מַלכָּה עִברִית
مالكة מַלכָּה עֲרָבִית
ملکه מַלכָּה פַּרסִית
מלקע מַלכָּה אִידִישׁ

תשובות ושאלות

ש: מה פירוש שם המשפחה מלכה? ת: שם המשפחה מלכה הוא שם עברי שפירושו "מלכה". הוא נגזר מהמילה העברית מלך, שפירושה "מלך". ש: מאיפה מגיע שם המשפחה מלכה? ת: על פי האמונה מקורו של שם המשפחה מלכה במזרח התיכון, והוא נמצא בקהילות יהודיות רבות. ברחבי העולם. ש: האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מלכה? ת: כן, יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מלכה, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, השחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי, זמרת ופזמונאית ישראלית עידן רייכל, והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות. ש: האם השם מלכה נמצא בתרבויות ושפות אחרות? ת: כן, השם מלכה נמצא גם בתרבויות ושפות אחרות, כולל ערבית, פרסית ויידיש.

סיכום

שם המשפחה מלכה הוא שם עברי שפירושו "מלכה". הוא נגזר מהמילה העברית מלך, שפירושה "מלך". השם מלכה משמש לעתים קרובות כשם פרטי נשי, אך ניתן להשתמש בו גם כשם משפחה. השם מלכה נמצא גם בשפות אחרות, ביניהן ערבית, פרסית ויידיש. לשם המשפחה מלכה יש היסטוריה ארוכה בקהילה היהודית, ומאמינים שמקורו במזרח התיכון. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה מלכה, ביניהם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק, השחקנית והזמרת הישראלית נועה תשבי, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות. השם מלכה נמצא גם בתרבויות ובשפות אחרות, כולל ערבית, פרסית ויידיש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן