דף הבית » TOP10 » שם המשפחה של הנסיך הארי: מבט על ההיסטוריה של משפחת המלוכה

שם המשפחה של הנסיך הארי: מבט על ההיסטוריה של משפחת המלוכה

2023-06-05 18:18:00+02:00

מה שם המשפחה של הנסיך הארי?

הנסיך הארי, הדוכס מסאסקס, הוא חבר במשפחת המלוכה הבריטית. ככזה, יש לו שם משפחה שמשתקף את ההיסטוריה הארוכה והמפורסמת של המשפחה. שם המשפחה של הנסיך הארי הוא Mountbatten-Windsor. שם המשפחה Mountbatten-Windsor הוא שילוב של שמות המשפחה של שניים מהחברים המשפיעים ביותר במשפחת המלוכה הבריטית. החלק הראשון של שם המשפחה, מאונטבאטן, נגזר משם משפחתו של הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, שנולד הנסיך פיליפ מיוון ודנמרק. החלק השני של שם המשפחה, וינדזור, נגזר משם המשפחה של המלכה אליזבת השנייה, שנולדה אליזבת אלכסנדרה מרי ווינדזור.

ההיסטוריה של שם המשפחה של משפחת המלוכה

שם המשפחה של משפחת המלוכה השתנה במהלך השנים. לפני 1917, לבני משפחת המלוכה הבריטית לא היה שם משפחה. בשנת 1917, המלך ג'ורג' החמישי הכריז שמשפחת המלוכה תאמץ את שם המשפחה ווינדזור. זה נעשה על מנת להרחיק את משפחת המלוכה משורשיה הגרמניים, שכן בית סקסה-קובורג וגותה היה בית השלטון של הממלכה המאוחדת מאז 1837. בשנת 1960, המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ החליטו לשנות את בית המלוכה. שם המשפחה של מאונטבאטן-ווינדזור. זה נעשה על מנת לכבד את משפחתו של הנסיך פיליפ, בני הזוג מאונטבאטן, וכדי לשמור על השם וינדזור בחיים.

משמעות שם המשפחה

שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור הוא שילוב של שני שמות משפחה בעלי היסטוריה ארוכה וסיפורית. שם המשפחה מאונטבאטן נגזר מהשם הגרמני באטנברג, שפירושו "הר הכוח". שם המשפחה וינדזור נגזר מהמילים האנגליות הישנות "windels" ו-"ore", שמשמעותן "יוצר יין" ו"חוף", בהתאמה.

השימוש בשם המשפחה

שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש את כל בני משפחת המלוכה הבריטית שאין להם תואר. זה כולל את הנסיך הארי, הנסיך וויליאם וילדיהם. שם המשפחה משמש גם את בני משפחת המלוכה שיש להם תארים, כמו הדוכס והדוכסית מקיימברידג'.

סיכום

שם המשפחה של הנסיך הארי הוא השתקפות של ההיסטוריה הארוכה והמפורסמת של משפחת המלוכה הבריטית. שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור הוא שילוב של שני שמות משפחה בעלי היסטוריה ארוכה וסיפורית. שם המשפחה מאונטבאטן נגזר מהשם הגרמני באטנברג, שפירושו "הר הכוח". שם המשפחה וינדזור נגזר מהמילים האנגליות הישנות "windels" ו-"ore", שמשמעותן "יוצר יין" ו"חוף", בהתאמה. שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור משמש את כל בני משפחת המלוכה הבריטית שאין להם תואר, וכן את חברי משפחת המלוכה שיש להם תארים. למידע נוסף על ההיסטוריה של שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן