דף הבית » TOP10 » האם לרויאלים יש שם משפחה?

האם לרויאלים יש שם משפחה?

. האם לרויאלים יש שם משפחה?

מהו שם משפחה?

שם משפחה הוא שם שעובר מדור לדור. זה משמש בדרך כלל לזיהוי אדם בתוך משפחה, ולעתים קרובות משמש כדי להתחקות אחר מוצאו של אדם. שמות משפחה ידועים גם בתור שמות משפחה, והם נגזרים בדרך כלל משם האב, אם כי בתרבויות מסוימות, נעשה שימוש בשם האם.

ההיסטוריה של שמות המשפחה

השימוש בשמות משפחה מתוארך למאה ה-11 באירופה, כאשר הם שימשו לראשונה כדי להבדיל בין אנשים בעלי אותו שם פרטי. עם הזמן, שמות משפחה הפכו נפוצים יותר, ושימשו לזיהוי עיסוקו, מקום מוצאו או אפילו מאפיינים גופניים של אדם.

האם לרויאלים יש שם משפחה?

התשובה לשאלה זו תלויה במשפחת המלוכה המדוברת. לחלק ממשפחות המלוכה, כמו משפחת המלוכה הבריטית, יש שם משפחה. שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית הוא ווינדזור, שאומץ על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917. למשפחות מלכותיות אחרות, כמו משפחת המלוכה הספרדית, אין שם משפחה.

השוואה מהירה של משפחות מלכותיות ברחבי העולם

משפחה מלכותית שם משפחה
משפחת המלוכה הבריטית וינדזור
משפחת המלוכה הספרדית אף אחד
משפחת המלוכה השוודית ברנדוט
משפחת המלוכה היפנית אף אחד
משפחת המלוכה התאילנדית אף אחד
משפחת המלוכה ההולנדית ואן אורנג'-נסאו

משפחת המלוכה הבריטית

משפחת המלוכה הבריטית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שיש לה שם משפחה. שם המשפחה של המשפחה הוא ווינדזור, שאומץ על ידי המלך ג'ורג' החמישי בשנת 1917. לפני כן, שם המשפחה של המשפחה היה סקסה-קובורג-גותה, אשר שונה עקב רגשות אנטי-גרמניים במהלך מלחמת העולם הראשונה. משפחת המלוכה הבריטית ידוע גם בשימוש שלו בכותרים, כמו נסיך ונסיכה. תארים אלו אינם נחשבים לשמות משפחה, אלא לתארי אצולה.

משפחת המלוכה הספרדית

משפחת המלוכה הספרדית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שאין לה שם משפחה. הסיבה לכך היא שמשפחת המלוכה הספרדית היא צאצא ישיר של בית בורבון, שהוא סניף של משפחת המלוכה הצרפתית. ככזה, למשפחת המלוכה הספרדית אין שם משפחה, מכיוון שהם נחשבים לצאצאים הישירים של משפחת המלוכה הצרפתית.

משפחת המלוכה השוודית

משפחת המלוכה השוודית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שיש לה שם משפחה. שם המשפחה של המשפחה הוא ברנדוט, שאומץ על ידי המלך קרל ה-16 גוסטב בשנת 1973. לפני כן, שם המשפחה של המשפחה היה ברנדוט-סבריג', אשר שונה בשל העובדה שהמשפחה לא נחשבה עוד כחלק מ- משפחת המלוכה השוודית.

משפחת המלוכה היפנית

משפחת המלוכה היפנית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שאין לה שם משפחה. הסיבה לכך היא שמשפחת המלוכה היפנית היא צאצא ישיר של הבית הקיסרי של יפן, שהוא סניף של המשפחה הקיסרית הסינית. ככזה, למשפחת המלוכה היפנית אין שם משפחה, מכיוון שהם נחשבים לצאצאים הישירים של המשפחה הקיסרית הסינית.

משפחת המלוכה התאילנדית

משפחת המלוכה התאילנדית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שאין לה שם משפחה. הסיבה לכך היא שמשפחת המלוכה התאילנדית היא צאצא ישיר של בית צ'קרי, שהוא סניף של משפחת המלוכה הסיאמית. ככזה, למשפחת המלוכה התאילנדית אין שם משפחה, מכיוון שהם נחשבים לצאצאים הישירים של משפחת המלוכה הסיאמית.

משפחת המלוכה ההולנדית

משפחת המלוכה ההולנדית היא אחת ממשפחות המלוכה הבודדות בעולם שיש לה שם משפחה. שם המשפחה של המשפחה הוא ואן אורנג'-נסאו, שאומץ על ידי המלך וילם-אלכסנדר בשנת 2013. לפני כן שם המשפחה של המשפחה היה ואן אורנג'-נסאו-ביירן, אשר שונה בשל העובדה שהמשפחה כבר לא הייתה. נחשב לחלק ממשפחת המלוכה ההולנדית.

סיכום

לסיכום, התשובה לשאלה האם לבני המלוכה יש או אין שם משפחה תלויה במשפחת המלוכה המדוברת. לחלק ממשפחות המלוכה, כמו משפחת המלוכה הבריטית, יש שם משפחה, בעוד שלאחרות, כמו משפחת המלוכה הספרדית, אין. השוואה מהירה בין משפחות המלוכה השונות ברחבי העולם מגלה שלמשפחת המלוכה הבריטית יש את שם המשפחה ווינדזור, למשפחת המלוכה השוודית יש את שם המשפחה ברנדוט, ולמשפחת המלוכה ההולנדית יש את שם המשפחה ואן אורנג'-נסאו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן