דף הבית » מגזין » משמעות שם המשפחה באום ומקורו

משמעות שם המשפחה באום ומקורו

משמעות שם המשפחה באום ומקורו

משמעות שם המשפחה באום ומקורו

שם המשפחה באום הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "באום", שפירושה "עץ". סביר להניח שהשם שימש לראשונה ככינוי למי שגר ליד עץ או היה קשור לעצים בדרך כלשהי. שם המשפחה באום נמצא ברחבי אירופה, אך נפוץ ביותר בגרמניה, אוסטריה ושוויץ. הוא נמצא גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-8,845 הנפוץ ביותר.

מקורות מוקדמים של משפחת באום

הנושא המוקדם ביותר של שם המשפחה באום היה אדם בשם אולריך באום, שנולד בעיירה הגרמנית אוברהאוזן בשנת 1450. הוא היה בנו של סוחר עשיר, וצאצאיו המשיכו להיות חברים בולטים בקהילה המקומית. משפחת באום בלטה גם בעיר פרנקפורט, שם מילאה שורה של תפקידים חשובים בממשלת העיר. במאה ה-16 הוענק לבני הזוג באום מעיל נשק, ובו עץ עם שני ענפים. זה היה כנראה התייחסות לשם המשפחה, והיה סמל למעמדם ולעושרם.

הגירת באום לארצות הברית

משפחת באום החלה לנדוד לארצות הברית בסוף המאה ה-19. הבאומים הראשונים שהגיעו לארצות הברית היו האחים ג'ייקוב וג'ון באום, שהתיישבו בפילדלפיה בשנת 1881. אחריהם באו בני משפחה נוספים, שהתיישבו בערים כמו ניו יורק, שיקגו וסן פרנסיסקו. בני הזוג באום התבססו במהירות בביתם החדש, ורבים מהם המשיכו להיות אנשי עסקים ויזמים מצליחים. אחד מהבאומים המפורסמים ביותר היה ל. פרנק באום, מחבר הספר "הקוסם המופלא מארץ עוץ".

סמל משפחת באום וסמל

סמל משפחת באום הוא מגן בעל עץ ושני ענפים. מדובר בהתייחסות לשם המשפחה, ומהווה סמל למעמדם ולעושרם. הסמל כולל גם אריה, שהוא סמל של כוח ואומץ. סמל באום הוא מגן עם עץ ושני ענפים, וכן אריה. מדובר בהתייחסות לשם המשפחה, ומהווה סמל למעמדם ולעושרם. במעיל הנשק מופיע גם כוכב, שהוא סמל לתקווה והדרכה.

מוטו משפחת באום

המוטו של משפחת באום הוא "Fide et Fortitudine", שפירושו "על ידי אמונה וכוח". זוהי תזכורת למחויבות המשפחה לאמונתה ולכוחה מול מצוקה. למשפחת באום היסטוריה ארוכה וגאה, ושמה נקשר להצלחה והישגים במשך מאות שנים. השם באום הוא תזכורת לכוחה ואומץ הלב של המשפחה ולמחויבותם לאמונתם ולקהילתם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן