דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה Freycis: מדריך מקיף

מקור שם המשפחה Freycis: מדריך מקיף

2023-05-28 07:54:00+02:00

מבוא

שם המשפחה Freycis הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם האישי הגרמני הישן Fridric, שפירושו "שליט שליו". שם המשפחה נמצא במדינות רבות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צרפת, בריטניה וארצות הברית. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות דוברות גרמנית, כמו קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

היסטוריה ואטימולוגיה

שם המשפחה Freycis נגזר מהשם האישי הגרמני הישן Fridric, המורכב משני יסודות: frid, שפירושו "שלום", ו-ric, שפירושו "שליט". השם זכה לפופולאריות על ידי המלך הפרנקי קרל הגדול, שהיה ידוע בשם "שארל הגדול". השם שימש גם את הסקסונים ושבטים גרמניים אחרים. שם המשפחה Freycis מתועד לראשונה במאה ה-13, כאשר הוא שימש כשם משפחה פטרונימי. זה נגזר מהשם האישי פרידריק, שזכה לפופולריות של קרל הגדול. השם נמצא במדינות רבות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צרפת, בריטניה וארצות הברית.

תפוצה גיאוגרפית

שם המשפחה Freycis נמצא במדינות רבות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צרפת, בריטניה וארצות הברית. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות דוברות גרמנית, כמו קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. בגרמניה, שם המשפחה נפוץ ביותר במדינות בוואריה, באדן-וירטמברג ונורדריין-וסטפאליה. באוסטריה הוא נפוץ בעיקר במדינות וינה ואוסטריה התחתית. בשוויץ הוא נפוץ בעיקר בקנטונים ציריך וברן. בצרפת הוא נפוץ בעיקר באזורי אלזס ולורין. בבריטניה, הוא נפוץ ביותר במחוזות קנט וסארי. בארצות הברית, הוא נפוץ ביותר במדינות פנסילבניה, ניו יורק וקליפורניה.

טבלת התפלגות שמות משפחה

מדינה אזור
גֶרמָנִיָה בוואריה, באדן-וירטמברג, נורדריין-וסטפאליה
אוֹסְטְרֵיָה וינה, אוסטריה התחתית
שוויץ ציריך, ברן
צָרְפַת אלזס, לוריין
הממלכה המאוחדת קנט, סארי
ארצות הברית פנסילבניה, ניו יורק, קליפורניה

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה Freycis

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה Freycis, כולל:

יוהנס פרייסיס

יוהנס פרייסיס (1818-1890) היה מלחין ומנצח גרמני. הוא נולד בברלין ולמד מוזיקה באקדמיה למוזיקה של ברלין. הוא היה מנהל התזמורת הפילהרמונית של ברלין מ-1845 עד 1851. הוא הלחין כמה אופרות, ביניהן "Der Freischütz" ו-"Der Ring des Nibelungen".

פרידריך פרייסיס

פרידריך פרייסיס (1821-1898) היה כימאי ופיזיקאי גרמני. הוא נולד בברלין ולמד כימיה באוניברסיטת ברלין. הוא היה מנהל המכון לכימיה פיזיקלית באוניברסיטת ברלין מ-1866 עד 1891. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על התרמודינמיקה של תגובות כימיות.

היינריך פרייסיס

היינריך פרייסיס (1825-1902) היה פיזיקאי ומתמטיקאי גרמני. הוא נולד בברלין ולמד מתמטיקה ופיזיקה באוניברסיטת ברלין. הוא היה מנהל המכון לפיזיקה תיאורטית באוניברסיטת ברלין מ-1871 עד 1902. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על תורת היחסות.

סיכום

שם המשפחה Freycis הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהשם האישי הגרמני הישן Fridric, שפירושו "שליט שליו". שם המשפחה נמצא במדינות רבות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, צרפת, בריטניה וארצות הברית. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות דוברות גרמנית, כמו קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה Freycis, כולל יוהנס פרייסיס, פרידריך פרייציס והיינריך פרייסיס. למידע נוסף על המקור והתפוצה הגיאוגרפית של שם המשפחה Freycis, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן