דף הבית » הכי מדובר » מקור שם המשפחה קליין

מקור שם המשפחה קליין

2023-05-01 11:13:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה קליין?

שם המשפחה קליין הוא מילה גרמנית שמשמעותה "קטן" או "קטן". היא נגזרת מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "קליין", ששימשה לתיאור מישהו שהיה נמוך בקומה. שם המשפחה שימש במקור ככינוי למי שהיה קטן במידותיו, אך בסופו של דבר הפך לשם משפחה.

מהיכן מקורו של שם המשפחה קליין?

שם המשפחה קליין הוא ממקור גרמני, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל אוסטריה, שוויץ, הולנד וארצות הברית. מאמינים שמקורו במחוז הריין בגרמניה, שנמצא בחלק המערבי של המדינה.

כמה נפוץ שם המשפחה קליין?

שם המשפחה קליין נפוץ למדי בגרמניה, שם הוא שם המשפחה ה-16 בשכיחותו. הוא גם נפוץ למדי באוסטריה, שם הוא שם המשפחה ה-11 בשכיחותו. בארצות הברית, שם המשפחה קליין הוא שם המשפחה ה-522 הנפוץ ביותר.

קליין בגרמניה

בגרמניה, שם המשפחה קליין נפוץ בעיקר במדינות בוואריה, נורדריין-וסטפאליה ובאדן-וירטמברג. זה גם נפוץ למדי בעיר ברלין. לפי המשרד הפדרלי הגרמני לסטטיסטיקה, ישנם כ-1.2 מיליון אנשים בגרמניה עם שם המשפחה קליין.

קליין באוסטריה

באוסטריה, שם המשפחה קליין נפוץ בעיקר במדינות וינה, אוסטריה התחתונה ואוסטריה עילית. על פי נתוני המשרד הפדרלי האוסטרי לסטטיסטיקה, ישנם כ-200,000 אנשים באוסטריה עם שם המשפחה קליין.

קליין בארצות הברית

בארצות הברית, שם המשפחה קליין נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, פנסילבניה וקליפורניה. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, ישנם כ-200,000 אנשים בארצות הברית עם שם המשפחה קליין.

קליין בארצות אחרות

שם המשפחה קליין נמצא גם במדינות אחרות, כולל הולנד, שוויץ וישראל. בהולנד, שם המשפחה קליין הוא שם המשפחה ה-16 בשכיחותו. בשוויץ, שם המשפחה קליין הוא שם המשפחה ה-22 הנפוץ ביותר. בישראל, שם המשפחה קליין הוא שם המשפחה ה-11 בשכיחותו.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קליין

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קליין, כולל מעצב האופנה קלווין קליין, השחקן סטיב קליין והזמרת והכותבת קרול קינג.

קלווין קליין

קלווין קליין הוא מעצב אופנה אמריקאי הידוע בעיקר בזכות מותג הבגדים המכונה שלו. הוא גם המייסד של בית האופנה Calvin Klein Inc. הוא יוחס כמהפכה בתעשיית האופנה עם העיצובים המינימליסטיים שלו.

סטיב קליין

סטיב קליין הוא שחקן אמריקאי הידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסרטים אמריקן פאי, הטבעת והבתולה בת ה-40. הוא גם הופיע בתכניות טלוויזיה כמו The OC, Weeds ו-Entourage.

קרול קינג

קרול קינג היא זמרת-יוצרת אמריקאית הידועה בעיקר בזכות אלבומה Tapestry משנת 1971. היא כתבה שירי להיטים רבים, כולל "It's Too Late", "I Feel the Earth Move" ו-"You've Got a Friend". היא זכתה בארבעה פרסי גראמי ונכנסה להיכל התהילה של כותבי השירים.

סיכום

שם המשפחה קליין הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "kleine", שפירושה "קטן" או "קטן". זה נפוץ ביותר בגרמניה, אוסטריה וארצות הברית. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל הולנד, שוויץ וישראל. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה קליין, כולל מעצב האופנה קלווין קליין, השחקן סטיב קליין והזמרת והכותבת קרול קינג.

שולחן

מדינה דַרגָה
גֶרמָנִיָה ה-16
אוֹסְטְרֵיָה ה-11
ארצות הברית מקום 522
הולנד ה-16
שוויץ ה-22
ישראל ה-11

שם המשפחה קליין נפוץ למדי במדינות רבות, וסביר להניח שהוא ימשיך להיות שם משפחה פופולרי בעתיד. למידע נוסף על המקור והשכיחות של שם המשפחה קליין, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן