דף הבית » מידע מקצועי » מידע מלא על מקורות שמות המשפחה

מידע מלא על מקורות שמות המשפחה

מידע מלא על מקורות שמות המשפחה

מקורם של שמות משפחה לרוב אינו ידוע. יש אנשים המאמינים שהמטרה המקורית של שמות משפחה הייתה להבחין בין אנשים זה מזה. אחרים מאמינים ששמות משפחה נוצרו לראשונה על ידי אדונים פיאודליים כדי לעקוב אחר הווסלים שלהם והאדמה שבבעלותם.

רק לאחר הכיבוש הנורמני ב-1066 הפכו שמות משפחה לנוהג נפוץ. זה הפך חיוני להבדיל בין פרטים ככל שאוכלוסיית האומה גדלה, וכתוצאה מכך, שמות האנשים החלו לכלול מתארים של מי הם. לדוגמה, תומאס בנו של ג’ון, פיטר האופה, ריצ’רד הלבנהד, מרי וובסטר וכו’.

מהו שם המשפחה העתיק ביותר

המקרה הידוע הראשון של שם משפחה שתועד בכל מקום באירופה התרחש בשנת 916 במחוז גאלווי שבאירלנד. זהו שם המשפחה המוקדם ביותר שידוע שנרשם בכל מקום באירופה. זה היה שם שנשמע קצת כמו “O Cleirigh” (O’Clery). לאחר כיבוש אנגליה ב-1066, הנורמנים היו אלה שהקימו לראשונה שמות משפחה.

אילו שמות משפחה כבר לא קיימים?

יש רשימה של שמות שאבדו מאז להיסטוריה. לחם, ספינסטר, צ’יפס, חיטוט, Pussett, Temples, Wellbelove, Hatman ו-Bytheseashore הם כולם חלק ממנו. רק לעתים רחוקות אני מכיר מישהו עם אחד מהשמות האלה. Fernsby, Rushlands, Berrycloth, Dankworth, Bird Whistle, Relish ו-Tumbler הם כמה דוגמאות למקומות אחרים שיש להם רק אוכלוסייה קטנה.

מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בעולם?

וואנג הוא שם משפחה בסין, שם הוא נמצא במקום הראשון הן באוכלוסיה והן בתדירות ההתרחשות. שם המשפחה וואנג נפוץ גם בקוריאה, וייטנאם ואינדונזיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן