דף הבית » מדריך הכל על שם משפחה » מידע מלא אודות: מקור שמות המשפחה

מידע מלא אודות: מקור שמות המשפחה

מקור שמות משפחה

שמות משפחה הם חלק חשוב מאוד מהזהות שלנו. אנחנו אולי לא יודעים מאיפה הבאנו את שם המשפחה שלנו או מה זה אומר, אבל אנחנו כן יודעים שנקראנו על שם מישהו. עם זאת, השם הוא גם שיקוף של מי אתה ואיך אתה מתנהג בחברה. לכן, אין זה מפתיע שאנשים מעוניינים לברר יותר על שמם ומקורם.

הברונים של אנגליה החלו לרשום דוגמאות לשמות משפחה במאה האחת עשרה. שמות משפחה באנגלית לא תמיד היו תורשתיים ושימשו לראשונה לתיאור עיסוקו של אדם, שם האב, מקום הולדתו או מאפיינים גופניים.

מה היה שם המשפחה הראשון עלי אדמות?

מקור שמות המשפחה הוא נושא מאוד מעניין. בני האדם הראשונים לא היו מסוגלים לרשום את שמותיהם ומכאן השמות הפרטיים נוצרו על ידי שילוב מילים משפות שונות.

אותיות שתי ההברות, כהן צדק, מהוות את שם המשפחה העתיק בעולם, קצ. כל כץ הוא כהן, צאצא של אהרון, אחיו של משה, בסביבות שנת 1300 לפנה”ס, בתור ללא הפרעה.

מתי אנשים התחילו להשתמש בשמות משפחה?

בהתחלה, אנשים היו מסוגלים לזכור רק את השמות שלהם. זמן קצר לאחר מכן, אנשים החלו להשתמש בשמות משפחה עבור אנשים אחרים בחייהם. לאחר כמה דורות, אנשים החלו לפתח את היכולת לזכור את כולם בחייהם ולזכור אותם לפי שמות המשפחה שלהם. בדרך זו נוכל להתחקות אחר אבותינו כמה שיותר רחוק.

עד סוף המאה ה-16 אומצו כל שמות המשפחה. שמות משפחה הופיעו לראשונה בשימוש בימי הביניים המאוחרים יותר, בערך בסביבות המאה ה-11.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן