דף הבית » מדריך הכל על שם משפחה » הכל על זיהוי ראיות לפי שמות משפחה

הכל על זיהוי ראיות לפי שמות משפחה

זיהוי עדות לפי שמות משפחה

זיהוי ראיות לפי שמות משפחה הוא שלב קריטי בתהליך הערכת האמינות של פיסת מידע. ניתן לעשות זאת באמצעות שיטות ידניות או אוטומטיות. בשיטה הידנית, חוקר קורא רשימה של שמות ובוחר את האנשים ששמות המשפחה שלהם תואמים את המידע הנדון. לאחר מכן, החוקר מנסה לקבוע אם התאמות אלו הן מקריות או מקושרות בהיסטוריה משותפת. במקרים בהם קיימות ראיות משמעותיות לקישור (כלומר שורשים בין משפחות), לעתים קרובות ניתן לקבוע באיזה שם נעשה שימוש ראשון בכל מקרה. כמו בכל טכניקה, זה רק טוב כמו היכולת שלה לזהות קישור בצורה מדויקת ונכונה; לכן תמיד שווה את המאמץ המופעל כדי לחפש קישור. לעתים קרובות נעשה שימוש בשיטות אוטומטיות, מכיוון שהן יכולות להיות מהירות וקלות יותר להגדרה מאשר שיטות ידניות. בכל מקרה, המידע המבוקש יהיה בדרך כלל בצורת שם, מיקום או תאריך לידה. נתונים אלו מוכנסים לתוכנת מחשב ולאחר מכן משמשים להפעלת מבחנים סטטיסטיים כגון ניתוח צ’י מרובע וניתוחי רגרסיה המאומדים עד כמה הסיכוי ששני אירועים במוצא משותף מתרחשים באקראי

שמו של אדם הוא מזהה ייחודי שניתן להשתמש בו כדי לזהות אותו. זו הסיבה שחשוב להבין היטב כיצד ניתן לאסוף מידע זה ולהשתמש בו.

מה שם המשפחה שלך יכול להגיד לך?

משמעות שם המשפחה שלך עשויה לעזור לך ללמוד הרבה פרטים מרתקים על הגנאלוגיה שלך, כגון מקורות שם המשפחה שלך וארץ המוצא שלך. אבל יש הרבה יותר בכינוי ממה שנראה לעין. בנוסף ללימוד המקור של שם המשפחה שלך, תלמד גם אם הוא מקום מגורים, תעסוקתי או תיאורי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן