דף הבית » הכי מדובר » כמה זמן אפשר לשמור חומוס מבושל במקרר?

כמה זמן אפשר לשמור חומוס מבושל במקרר?

2023-06-22 04:03:00+02:00

מה זה חומוס?

חומוס הוא מטבל או ממרח מזרח תיכוני העשוי מחומוס מבושל, פירה, מעורבב עם טחינה, שמן זית, מיץ לימון, מלח ושום. זהו מטבל פופולרי לירקות, פיתות וקרקרים, ויכול לשמש גם כממרח כריכים. חומוס הוא חטיף בריא ועתיר חלבון שקל להכין וניתן ליהנות ממנו בדרכים רבות ושונות.

כמה זמן אפשר לשמור חומוס מבושל במקרר?

חומוס מבושל יכול להישמר במקרר עד חמישה ימים. חשוב לאחסן את החומוס בכלי אטום ולשמור אותו בקירור כל הזמן. אם החומוס נשאר בחוץ בטמפרטורת החדר יותר משעתיים, יש לזרוק אותו.

איך לדעת אם החומוס התקלקל

אם לחומוס יש ריח לא נעים, הוא דהוי או בעל מרקם רירי, יש לזרוק אותו. חשוב גם לבדוק את תאריך התפוגה על האריזה. אם תאריך התפוגה חלף, אין לצרוך את החומוס.

טיפים לאחסון חומוס

חשוב לאחסן חומוס מבושל בכלי אטום במקרר. אם החומוס מאוחסן בכלי עם מכסה, יש לאטום אותו היטב כדי למנוע כניסת אוויר. חשוב גם לסמן את המיכל בתאריך שבו הוכנה. זה יעזור לכם לעקוב אחרי כמה זמן החומוס היה במקרר.

חומוס מקפיא

חומוס מבושל ניתן גם להקפיא עד שלושה חודשים. כדי להקפיא חומוס, מניחים אותו בכלי אטום או בשקית מקפיא ומאחסנים אותו במקפיא. כשמוכן לשימוש, מפשירים את החומוס במקרר למשך הלילה.

חימום חוזר של חומוס

אם נשארו לכם חומוס, אפשר לחמם אותו במיקרוגל או על הכיריים. לחימום במיקרוגל, מניחים את החומוס בקערה מתאימה למיקרוגל ומחממים 30 שניות. כדי לחמם על הכיריים, מניחים את החומוס בסיר ומחממים על אש נמוכה תוך ערבוב מדי פעם.

הגשת חומוס

ניתן להגיש חומוס כמטבל לירקות, פיתות וקרקרים, או כממרח סנדוויץ'. זה יכול לשמש גם כתוספת לסלטים, ירקות צלויים ובשרים על האש. חומוס יכול לשמש גם כבסיס לרטבים ורטבים.

היתרונות הבריאותיים של חומוס

חומוס הוא חטיף בריא ועתיר חלבון דל שומן וקלוריות. זה גם מקור טוב לסיבים, ויטמינים ומינרלים. חומוס הוא גם מקור טוב לשומנים בריאים, כמו שומנים חד בלתי רווים ורב בלתי רוויים. אכילת חומוס יכולה לעזור לך להרגיש שובע וסיפוק, מה שיכול לעזור לך לשמור על משקל תקין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן