דף הבית » הכי מדובר » מה לא ידעת על כמה זמן אתה יכול להשאיר אוכל מבושל מחוץ למקרר

מה לא ידעת על כמה זמן אתה יכול להשאיר אוכל מבושל מחוץ למקרר

2023-06-22 12:11:00+02:00

מהי מגבלת הזמן הבטוחה להשאיר אוכל מבושל מחוץ למקרר?

אוכל מבושל אפשר להשאיר מחוץ למקרר למשך זמן מסוים, אבל כמה זמן זה בטוח? התשובה תלויה בסוג המזון, בטמפרטורת החדר ובמשך הזמן שבו הושאר בחוץ. בדרך כלל, אסור להשאיר אוכל מבושל יותר משעתיים. בכל הנוגע לבטיחות מזון, כלל השעתיים הוא ההנחיה החשובה ביותר שיש לפעול לפיה. המשמעות היא שאסור להשאיר אוכל מבושל יותר משעתיים בטמפרטורת החדר. אם הטמפרטורה גבוהה מ-90 מעלות צלזיוס, אין להשאיר את המזון בחוץ במשך יותר משעה אחת.

מה קורה אם משאירים אוכל מבושל בחוץ במשך זמן רב מדי?

השארת מזון מבושל בחוץ זמן רב מדי עלולה להוביל להרעלת מזון. חיידקים יכולים לצמוח על מזון שנותר בטמפרטורת החדר זמן רב מדי, וזה יכול לגרום לך ולמשפחתך לחלות. החיידק הנפוץ ביותר שיכול לגדול על מזון שנשאר בחוץ זמן רב מדי הוא Staphylococcus aureus. חיידק זה עלול לגרום להרעלת מזון, והוא יכול לצמוח על מזון מבושל שנשאר בחוץ במשך יותר משעתיים.

כיצד לשמור על מזון מבושל בטוח

הדרך הטובה ביותר לשמור על מזון מבושל בטוח היא לאחסן אותו במקרר ברגע שהוא התקרר. אם אינכם מצליחים לקרר את האוכל מיד, יש לשמור אותו במקום קריר, כמו צידנית או שידת קרח. אם אתם מגישים אוכל במסיבה או התכנסות, חשוב לשמור על האוכל בטמפרטורה הנכונה. מזון חם צריך להישמר בטמפרטורה של 140 מעלות צלזיוס ומעלה, ומזון קר צריך להישמר בטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס ומטה.

חימום מחדש של אוכל מבושל

אם בישלתם אוכל שנשאר בחוץ יותר מדי זמן, חשוב לחמם אותו כראוי לפני שאוכלים אותו. חימום מחדש של מזון מבושל ל-165 מעלות צלזיוס יהרוג את כל החיידקים שצמחו על המזון. כמו כן, חשוב להקפיד על חימום אחיד של המזון. אם המזון אינו מחומם באופן שווה, חיידקים יכולים לשרוד בנקודות הקרות.

השלכת אוכל מבושל

אם אינכם מצליחים לחמם את המזון כראוי, עדיף להשליך אותו. לא בטוח לאכול מזון שנשאר בחוץ יותר משעתיים, ועדיף לזרוק אותו כדי להימנע ממחלות.

סיכום

אסור להשאיר אוכל מבושל יותר משעתיים בטמפרטורת החדר. אם הטמפרטורה גבוהה מ-90 מעלות צלזיוס, אין להשאיר את המזון בחוץ במשך יותר משעה אחת. השארת מזון מבושל בחוץ זמן רב מדי עלולה להוביל להרעלת מזון, לכן חשוב לאחסן אותו במקרר ברגע שהוא התקרר. אם בישלתם אוכל שנשאר בחוץ יותר מדי זמן, חשוב לחמם אותו כראוי לפני שאוכלים אותו. אם אינכם מצליחים לחמם את המזון כראוי, עדיף להשליך אותו. הקפדה על הנחיות אלה תעזור לשמור על בטיחותך ועל משפחתך מפני הרעלת מזון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן