דף הבית » הכי מדובר » הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

מהי הפרדה בין שם פרטי לשמות משפחה באקסל?

הפרדת שם פרטי ושם משפחה באקסל הוא תהליך של פיצול תא בודד המכיל שם מלא לשני תאים נפרדים, האחד מכיל את השם הפרטי והשני מכיל את שם המשפחה. תהליך זה ידוע גם בשם "פיצול" או "ניתוח" שמות. זוהי משימה נפוצה בעבודה עם נתונים ב- Excel, וניתן לבצעה במהירות ובקלות באמצעות התכונה טקסט לעמודות.

כיצד להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה באקסל

הדרך הקלה ביותר להפריד בין שם פרטי ושמות משפחה ב-Excel היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות. כדי להשתמש בתכונה זו, בחר תחילה בעמודה המכילה את השמות המלאים. לאחר מכן, עבור ללשונית נתונים ולחץ על כפתור טקסט לעמודות. פעולה זו תפתח את אשף המרת טקסט לעמודות. בשלב הראשון של האשף, בחר באפשרות מופרד ולחץ על הבא. בשלב השני, בחר באפשרות רווח במקטע תוחמים ולחץ על הבא. בשלב השלישי, בחר את העמודות שבהן ברצונך להציב את השם הפרטי והמשפחה ולחץ על סיום.

שימוש בנוסחאות להפרדת שמות פרטיים ושמות משפחה באקסל

אם אתה מעדיף להשתמש בנוסחאות כדי להפריד בין שם פרטי ושמות משפחה ב-Excel, אתה יכול להשתמש בפונקציות LEFT, RIGHT ו-FIND. כדי להשתמש בפונקציות אלו, הזן את הנוסחה הבאה בתא שבו ברצונך שהשם הפרטי יופיע: =LEFT(A2,FIND(" ",A2)-1)נוסחה זו תחלץ את השם הפרטי מהתא המכיל את השם המלא . כדי לחלץ את שם המשפחה, השתמש בנוסחה הבאה: =RIGHT(A2,LEN(A2)-FIND(" ",A2))

שימוש ב-VBA להפרדת שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel

אם אתה מרגיש בנוח עם VBA, אתה יכול גם להשתמש במאקרו כדי להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel. כדי לעשות זאת, פתח את עורך Visual Basic (VBE) על ידי לחיצה על Alt + F11. לאחר מכן, צור מודול חדש והדבק בו את הקוד הבא: Sub SplitNames()Dim rng As RangeDim cell As RangeSet rng = SelectionFor Every cell In rng cell.Offset(0, 1).Value = Left(cell.Value, InStr) (cell.Value, " ") – 1) cell.Offset(0, 2).Value = Right(cell.Value, Len(cell.Value) – InStr(cell.Value, " "))Next cellEnd SubThis מאקרו יהיה לחלץ את השם הפרטי והמשפחה מהתאים שנבחרו ולהציב אותם בעמודות הסמוכות.

שאלות ותשובות

ש: מהי הדרך הטובה ביותר להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה באקסל?

ת: הדרך הטובה ביותר להפריד בין שם פרטי ושמות משפחה ב-Excel היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות. תכונה זו מהירה וקלה לשימוש, וניתן להשתמש בה כדי לפצל במהירות ובקלות שמות לשתי עמודות.

ש: האם אני יכול להשתמש בנוסחאות כדי להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel?

ת: כן, אתה יכול להשתמש בנוסחאות כדי להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel. ניתן להשתמש בפונקציות LEFT, RIGHT ו-FIND כדי לחלץ את השם הפרטי והמשפחה מתא בודד.

ש: האם אני יכול להשתמש ב-VBA כדי להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel?

ת: כן, אתה יכול להשתמש ב-VBA כדי להפריד בין שמות פרטיים ושמות משפחה ב-Excel. אתה יכול להשתמש במאקרו כדי לחלץ במהירות ובקלות את השם הפרטי והמשפחה מהתאים שנבחרו ולמקם אותם בעמודות הסמוכות. לסיכום, הפרדת שמות פרטיים ושמות משפחה באקסל היא משימה נפוצה בעבודה עם נתונים. התכונה 'טקסט לעמודות' היא הדרך המהירה והקלה ביותר לעשות זאת, אבל אתה יכול גם להשתמש בנוסחאות או ב-VBA אם אתה מעדיף. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן