דף הבית » הכי מדובר » חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel

חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel

חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel

מהו חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel?

חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel הוא תהליך של חילוץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד או מתאי נפרד בגיליון אלקטרוני של Excel. תהליך זה שימושי לארגון נתונים והקל על החיפוש והמיון. זה יכול לשמש גם ליצירת רשימות דיוור, רשימות אנשי קשר ומסדי נתונים אחרים.

כיצד לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד

הדרך הנפוצה ביותר לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות ב-Excel. כדי לעשות זאת, בחר את התא המכיל את השם ולאחר מכן עבור ללשונית נתונים ולחץ על טקסט לעמודות. בתיבת הדו-שיח טקסט לעמודות, בחר מופרד ולאחר מכן לחץ על הבא. במסך הבא, בחר באפשרות רווח ולאחר מכן לחץ על סיום. פעולה זו תפצל את השם לשתי עמודות, אחת לשם הפרטי ואחת לשם המשפחה.

שימוש בפונקציות שמאל וימין

דרך נוספת לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד היא להשתמש בפונקציות LEFT ו- RIGHT באקסל. הפונקציה LEFT תחזיר את התווים מהצד השמאלי של התא, בעוד שהפונקציה RIGHT תחזיר את התווים מהצד הימני. כדי להשתמש בפונקציות אלו, הזינו את הנוסחה הבאה לתא:=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)נוסחה זו תחזיר את התווים מהצד השמאלי של התא עד לתו הרווח. כדי לקבל את שם המשפחה, הזינו את הנוסחה הבאה לתא:=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))נוסחה זו תחזיר את התווים מהצד הימני של התא לאחר תו הרווח.

כיצד לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתאי נפרד

אם השם הפרטי והמשפחה כבר נמצאים בתאים נפרדים, התהליך הרבה יותר פשוט. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לבחור את התאים המכילים את השם הפרטי והמשפחה ולאחר מכן ללכת ללשונית נתונים ולחץ על טקסט לעמודות. בתיבת הדו-שיח טקסט לעמודות, בחר מופרד ולאחר מכן לחץ על סיום. פעולה זו תשלב את שני התאים לתא אחד עם שמות פרטיים ושמות משפחה מופרדים ברווח.

שימוש בפונקציית CONCATENATE

דרך נוספת לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא נפרדים היא להשתמש בפונקציה CONCATENATE באקסל. פונקציה זו תשלב שני תאים או יותר לתא אחד. כדי להשתמש בפונקציה זו, הזן את הנוסחה הבאה לתא:=CONCATENATE(A1," ",B1)נוסחה זו תשלב את התוכן של תא A1 ותא B1 לתא אחד, עם תו רווח המפריד בין השניים.

שימוש בפונקציית CONCAT

הפונקציה CONCAT דומה לפונקציה CONCATENATE, אך היא יכולה לשלב יותר משני תאים. כדי להשתמש בפונקציה זו, הזן את הנוסחה הבאה לתא:=CONCAT(A1," ",B1," ",C1)נוסחה זו תשלב את התוכן של תא A1, תא B1 ותא C1 לתא אחד, עם תו רווח המפריד בין כל תא.

שאלות ותשובות

ש: מה ההבדל בין הפונקציות LEFT ו- RIGHT?

ת: הפונקציה LEFT תחזיר את התווים מהצד השמאלי של התא, בעוד שהפונקציה RIGHT תחזיר את התווים מהצד הימני.

ש: האם ניתן להשתמש בפונקציות CONCATENATE ו-CONCAT כדי לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד?

ת: לא, ניתן להשתמש בפונקציות CONCATENATE ו-CONCAT רק לשילוב שני תאים או יותר לתא אחד. לא ניתן להשתמש בהם כדי לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד.

ש: האם יש דרך קלה יותר לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד?

ת: כן, הדרך הקלה ביותר לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות ב-Excel. פעולה זו תפצל את השם לשתי עמודות, אחת לשם הפרטי ואחת לשם המשפחה.

סיכום

חילוץ שם פרטי ושם משפחה של Excel הוא תהליך שימושי לארגון נתונים והקל על החיפוש והמיון. זה יכול לשמש גם ליצירת רשימות דיוור, רשימות אנשי קשר ומסדי נתונים אחרים. ישנן מספר דרכים לחלץ שמות פרטיים ושמות משפחה מתא בודד או מתאים נפרדים בגיליון אלקטרוני של Excel. הדרך הנפוצה ביותר היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות, אך ניתן להשתמש גם בפונקציות LEFT ו- RIGHT, כמו גם בפונקציות CONCATENATE ו-CONCAT. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן