דף הבית » טופ 100 » הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

מהי הפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל?

הפרדת שם פרטי ושם משפחה באקסל הוא תהליך של הפרדה של תא בודד המכיל את שמו המלא של אדם לשני תאים נפרדים, האחד מכיל את השם הפרטי והשני מכיל את שם המשפחה. תהליך זה שימושי כאשר אתה צריך למיין או לסנן נתונים ב-Excel לפי שם פרטי או שם משפחה. ניתן להשתמש בו גם ליצירת רשימות תפוצה או פנקסי כתובות.

כיצד להפריד בין שם פרטי ושם משפחה באקסל

ישנן מספר שיטות להפרדה בין שם פרטי ושם משפחה באקסל. השיטה הנפוצה ביותר היא להשתמש בתכונה טקסט לעמודות. תכונה זו מאפשרת לך להפריד במהירות ובקלות את השם הפרטי ושם המשפחה לשתי עמודות נפרדות.

שימוש בטקסט לעמודות

כדי להשתמש בתכונה טקסט לעמודות, בחר תחילה את העמודה המכילה את השמות המלאים. לאחר מכן, עבור ללשונית נתונים ולחץ על כפתור טקסט לעמודות. באשף המרת טקסט לעמודות, בחר באפשרות מופרד ולחץ על הבא. במסך הבא, בחר באפשרות רווח ולחץ על סיום.

שימוש בפונקציות שמאל וימין

שיטה נוספת להפרדת שם פרטי ושם משפחה ב-Excel היא להשתמש בפונקציות LEFT ו- RIGHT. הפונקציה LEFT תחזיר את מספר התווים שצוין מהצד השמאלי של מחרוזת הטקסט. הפונקציה RIGHT תחזיר את מספר התווים שצוין מהצד הימני של מחרוזת הטקסט. כדי להשתמש בפונקציות LEFT ו- RIGHT, תחילה בחר את התא המכיל את השם המלא. לאחר מכן, הזן את הנוסחה הבאה בתא מימין לשם המלא:=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)נוסחה זו תחזיר את השם הפרטי מהתא. כדי לקבל את שם המשפחה, הזן את הנוסחה הבאה בתא מימין לשם הפרטי:=RIGHT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1))

סיכום

הפרדת שם פרטי ושם משפחה ב-Excel היא תהליך פשוט שניתן לעשות באמצעות התכונה טקסט לעמודות או הפונקציות LEFT ו- RIGHT. תהליך זה שימושי כאשר אתה צריך למיין או לסנן נתונים ב-Excel לפי שם פרטי או שם משפחה. למידע נוסף על Excel, עיין במדריך זה של YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן