דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה קריספין

ההיסטוריה המרתקת של שם המשפחה קריספין

2023-06-04 03:15:00+02:00

המקורות של שם המשפחה קריספין

שם המשפחה קריספין הוא ממקור צרפתי, והוא נגזר מהשם הלטיני Crispinus, שפירושו "מתולתל שיער". השם תועד לראשונה במאה ה-11 בדמותו של קריספין דה בומונט, אציל צרפתי. השם שימש גם כמה משפחות צרפתיות אחרות, כולל קריספינים מנורמנדי והקריספינים של פיקרד. שם המשפחה קריספין הובא לאנגליה על ידי הנורמנים במהלך הכיבוש הנורמני של 1066. השם תועד לראשונה באנגליה בספר Domesday משנת 1086, שם נכתב כקריספינוס. השם נרשם גם במאה ה-12 בדמותו של קריספין דה בומונט, אציל נורמני.

התפשטות שם המשפחה קריספין

שם המשפחה קריספין התפשט ברחבי אנגליה ובסופו של דבר לחלקים אחרים של האי הבריטי. בסקוטלנד, השם תועד לראשונה במאה ה-13 בדמותו של קריספין דה בומונט, אציל נורמני. באירלנד, השם תועד לראשונה במאה ה-16 בדמותו של קריספין אוקריספין, צ'יף גאלי. שם המשפחה קריספין נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כולל ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד . בארצות הברית, השם תועד לראשונה במאה ה-17 בדמותו של קריספין דה בומונט, הוגנוט צרפתי שהתיישב בווירג'יניה.

אנשים בולטים עם שם המשפחה קריספין

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים בולטים עם שם המשפחה קריספין. באנגליה, נושא השם המפורסם ביותר היה ג'ון קריספין, אביר אנגלי מהמאה ה-15 שלחם בקרב אגינקורט. בצרפת, נושא השם המפורסם ביותר היה ז'אן-בטיסט קריספין, צייר צרפתי מהמאה ה-19. בארצות הברית, הנושא המפורסם ביותר של השם היה קריספין סארטוול, פילוסוף אמריקאי מהמאה ה-20.

סמל קריספין

הסמל של קריספין הוא מגן המחולק לארבעה רבעים. הרבע הראשון כחול ונושא אריה כסוף משתולל. הרבע השני אדום ונושא צלב כסף. הרבע השלישי הוא זהב ונושא נשר שחור. הרבע הרביעי כסוף ונושא אריה שחור משתולל. הפסגה היא אריה כסוף משתולל. המוטו הוא "Fortis et Fidelis", שפירושו "חזק ונאמן". לשם המשפחה קריספין יש היסטוריה ארוכה ומרתקת, המשתרעת עד ימי הביניים והלאה. השם התפשט ברחבי העולם, והוא נשאו על ידי אנשים בולטים רבים לאורך ההיסטוריה. סמל קריספין הוא סמל להיסטוריה הארוכה והגאה של המשפחה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן