דף הבית » טופ 100 » ההיסטוריה של שם המשפחה ירדן

ההיסטוריה של שם המשפחה ירדן

2023-05-26 09:01:00+02:00

מקורות שם המשפחה ירדן

שם המשפחה ג'ורדן הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהשם האישי הצרפתי הישן Jourdain. נהוג לחשוב שהשם הובא לאנגליה על ידי הנורמנים לאחר כיבוש 1066. מאמינים שזהו שם טבילה, שנגזר מהמילה הלטינית Jordanes, שפירושה "צאצא ירדן". שם המשפחה ג'ורדן מתועד לראשונה בספר Domesday של 1086, שם הוא רשום בתור Jurdan. השם נמצא גם במאה הגלילים של 1273, שם הוא רשום בתור יורדן. השם נמצא גם בגלילות הסובסידיה של 1327, שם הוא רשום בתור ג'ורדן. השם נמצא גם ברשומות המס של סקר משנת 1379, שם הוא רשום בתור Jurdan. השם נמצא גם בצוואות משנת 1520, שם הוא רשום כיורדן. השם נמצא גם ברשומות מס האח משנת 1666, שם הוא רשום בתור Jurdan.

התפשטות שם המשפחה ירדן

שם המשפחה ג'ורדן התפשט ברחבי אנגליה במהלך ימי הביניים. מאמינים שהוא הובא לסקוטלנד על ידי הנורמנים, והוא נמצא ברשומות מהמאה ה-13. השם נמצא גם באירלנד, שם מאמינים שהוא הובא על ידי מתיישבים מאנגליה ומסקוטלנד. שם המשפחה ג'ורדן נמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. מאמינים שהוא הובא למדינות אלו על ידי מתיישבים מאנגליה ומסקוטלנד.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ג'ורדן

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ג'ורדן, כולל שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן, השחקן והקומיקאי ג'ורדן פיל, והזמר והכותב ג'ורדן ספארקס.

מייקל ג'ורדן

מייקל ג'ורדן הוא אחד האנשים המפורסמים ביותר עם שם המשפחה ג'ורדן. הוא שחקן כדורסל מקצועני לשעבר שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. הוא אלוף NBA שש פעמים, חמש פעמים MVP ו-14 פעמים אולסטאר. הוא גם הבעלים של שרלוט הורנטס.

ג'ורדן פיל

ג'ורדן פיל הוא שחקן, קומיקאי וקולנוען. הוא ידוע בעיקר בזכות סרטו זוכה פרס האוסקר Get Out, ותוכנית המערכונים עטורת פרס האמי שלו Key & Peele. הוא גם היוצר של סדרת אנתולוגיית האימה "אזור הדמדומים".

משמעות שם המשפחה ירדן

לפי ההערכה, שם המשפחה ג'ורדן נגזר מהמילה הלטינית Jordanes, שפירושה "צאצא ירדן". משערים כי הוא הובא לאנגליה על ידי הנורמנים לאחר כיבוש 1066. השם נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. שם המשפחה ג'ורדן מקושר לאנשים מפורסמים רבים, ביניהם שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן, השחקן והקומיקאי ג'ורדן פיל, והזמר והיוצר ג'ורדן ספארקס. זה קשור גם לדמות המקראית של ירדן, שהיה הנהר שבו הוטבל ישו. לסיכום, שם המשפחה ג'ורדן הוא ממקור אנגלי, והוא נגזר מהשם האישי הצרפתי הישן Jourdain. מאמינים שהוא הובא לאנגליה על ידי הנורמנים לאחר כיבוש 1066. השם נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. הוא מזוהה עם אנשים מפורסמים רבים, ביניהם שחקן הכדורסל מייקל ג'ורדן, השחקן והקומיקאי ג'ורדן פיל, והזמר והכותב ג'ורדן ספארקס. זה קשור גם לדמות המקראית של ירדן, שהיה הנהר שבו הוטבל ישו. למידע נוסף על שם המשפחה ירדן, בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן