דף הבית » הכי מדובר » גדי אייזנקוט – מבט על הרמטכ"ל האחרון של צבא ההגנה לישראל

גדי אייזנקוט – מבט על הרמטכ"ל האחרון של צבא ההגנה לישראל

גדי אייזנקוט – מבט על הרמטכ"ל האחרון של צבא ההגנה לישראל

גדי אייזנקוט – מבט על הרמטכ"ל האחרון של צבא ההגנה לישראל

גדי אייזנקוט היה הרמטכ"ל האחרון של צבא ההגנה לישראל (צה"ל). הוא שירת בתפקיד זה בשנים 2015 עד 2019, והיה הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. במהלך כהונתו היה אחראי על הובלת צה"ל במהלך מלחמת עזה 2014, ולפיקוח על יישום מספר רפורמות בצה"ל.

חיים מוקדמים וקריירה

גדי אייזנקוט נולד בשנת 1959 בחיפה, ישראל. הוא הצטרף לצה"ל ב-1977 ושירת במספר תפקידים, בין היתר כמפקד טנק במלחמת לבנון ב-1982. הוא הועלה לדרגת תא"ל בשנת 2000, ומונה לתפקיד ראש מנהל המבצעים בשנת 2006. בשנת 2011 מונה לסגן הרמטכ"ל בצה"ל ובשנת 2015 מונה לתפקיד הרמטכ"ל. מטה צה"ל.

הנהגת צה"ל

במהלך כהונתו כרמטכ"ל, היה גדי אייזנקוט אחראי על הנהגת צה"ל במהלך מלחמת עזה ב-2014. כמו כן, היה אחראי על פיקוח על יישום מספר רפורמות בצה"ל, לרבות הכנסת תכנית הכשרה חדשה לקצינים, והכנסת מערכת חדשה להערכת קצינים. כמו כן, גדי אייזנקוט היה אחראי על הפיקוח על היישום. של מספר צעדים לשיפור רווחת החיילים בצה"ל. צעדים אלו כללו הכנסת מערך חדש למתן סיוע כספי לחיילים, והכנסת מערכת חדשה למתן שירותי בריאות הנפש לחיילים.

מורשת גדי אייזנקוט

כהונתו של גדי אייזנקוט כרמטכ"ל עמדה בסימן מספר הצלחות, בהן יישום מוצלח של מספר רפורמות בצה"ל. כמו כן היה אחראי לפיקוח על יישום מוצלח של מספר צעדים לשיפור רווחת החיילים בצה"ל. מורשתו של גדי אייזנקוט כרמטכ"ל תיזכר בשל מחויבותו לרווחת החיילים בצה"ל, וכן על מחויבותו ליישום רפורמות בצה"ל. הוא ייזכר גם בזכות מנהיגותו במהלך מלחמת עזה 2014, ומחויבותו לביטחון ישראל. מורשתו של גדי אייזנקוט כרמטכ"ל תזכור לשנים רבות. למידע נוסף על גדי אייזנקוט ומורשתו, ניתן לצפות בסרטונים אודותיו או למצוא מידע נוסף בויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן