דף הבית » הכי מדובר » חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

היכרות עם חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

חטיבת כרמלי 62 שם משפחה כרמיאל היא יחידה של צבא ההגנה לישראל (צה"ל) שהוקמה בשנת 1948. היא אחת היחידות הוותיקות והמעוטרות בצה"ל ובעלת היסטוריה ארוכה ומכובדת. החטיבה קרויה על שם שם המשפחה כרמיאל, משפחה יהודית מאזור הגליל. החטיבה השתתפה במספר רב של מלחמות ומבצעים, ביניהם מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון והאינתיפאדה השנייה. החטיבה מוצבת כיום בצפון הארץ ואחראית על ההגנה על גבול הצפון.

תולדות חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

שם המשפחה חטיבת כרמלי 62 כרמיאל הוקמה בשנת 1948, זמן קצר לאחר קום מדינת ישראל. החטיבה הוקמה בתחילה כיחידת מילואים והורכבה ממהגרים יהודים מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה. החטיבה הוצבה תחילה באזור הגליל בישראל והייתה אחראית על ההגנה על גבול הצפון. החטיבה הייתה מעורבת במלחמות ומבצעים רבים, לרבות מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון ואינתיפאדה השנייה . במלחמת ששת הימים הייתה אחראית החטיבה על כיבוש רמת הגולן. במלחמת יום הכיפורים הייתה אחראית החטיבה על ההגנה על גבול הצפון. במהלך מלחמת לבנון הייתה החטיבה אחראית על כיבוש העיר צור. במהלך האינתיפאדה השנייה הייתה החטיבה אחראית על ההגנה על גבול הצפון.

מבנה חטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

שם המשפחה של חטיבת כרמלי 62 כרמיאל מורכבת ממספר גדודים, ביניהם גדוד 1, גדוד 2, גדוד 3 וגדוד 4. כל גדוד מורכב מכמה פלוגות, המחולקות עוד יותר למחלקות ולחוליות. החטיבה מוצבת כיום בצפון הארץ ואחראית על ההגנה על גבול הצפון.

גדוד 1

גדוד א' מורכב מכמה פלוגות, ביניהן פלוגה א', פלוגה ב', פלוגה ג' ופלוגה ד'. פלוגה א' אחראית על ההגנה על גבול הצפון, ואילו פלוגה ב' אחראית על הגנת רמת הגולן. פלוגה ג' אחראית על הגנת העיר צור ואילו פלוגה ד' אחראית על הגנת העיר חיפה.

גדוד 2

גדוד ב' מורכב מכמה פלוגות, ביניהן פלוגה ה', פלוגה ו', פלוגה ז' ופלוגה ח'. פלוגה ה' אחראית על הגנת העיר עכו ואילו פלוגה ו' אחראית על הגנת העיר נצרת. פלוגה ז' אחראית על הגנת העיר טבריה ואילו פלוגה ח' אחראית על הגנת העיר צפת.

גדוד 3

גדוד ג' מורכב מכמה פלוגות, ביניהן פלוגה ט', פלוגה י', פלוגה י"א ופלוגה י"ב. פלוגה ט' אחראית על הגנת העיר באר שבע, בעוד פלוגה ט' אחראית על הגנת העיר אשקלון. פלוגה י"א אחראית על הגנת העיר אילת, בעוד פלוגה י"ב אחראית על הגנת העיר ירושלים.

חברים בולטים בחטיבת כרמלי 62 כרמיאל שם משפחה

שם המשפחה של חטיבת כרמלי 62 כרמיאל הניבה כמה חברים בולטים, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. החטיבה הפיקה גם כמה חיילים מעוטרים, ביניהם האלוף יצחק מרדכי, האלוף עוזי דיין והאלוף גדי איזנקוט.

סיכום

חטיבת כרמלי 62 שם משפחה כרמיאל היא יחידה של צבא ההגנה לישראל (צה"ל) שהוקמה בשנת 1948. לחטיבה היסטוריה ארוכה ומכובדת והיא השתתפה במספר רב של מלחמות ומבצעים, לרבות מלחמת ששת הימים, יום הכיפורים מלחמה, מלחמת לבנון והאינתיפאדה השנייה. החטיבה מוצבת כיום בצפון הארץ ואחראית על ההגנה על גבול הצפון. החטיבה הפיקה כמה חברים בולטים, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

למד עוד

למידע נוסף על שם המשפחה של חטיבת כרמלי 62 כרמיאל, צפו בסרטון זה ביוטיוב:

  • למד על ההיסטוריה של החטיבה
  • גלה את מבנה החטיבה
  • גלו על חברי החטיבה הבולטים

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן