דף הבית » המלצת הצוות » ביבי נתניהו: מבט על ראש ממשלת ישראל

ביבי נתניהו: מבט על ראש ממשלת ישראל

ביבי נתניהו: מבט על ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי, מכהן בתפקיד מאז 2009. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות המדינה, ומהווה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית כבר עשרות שנים. במאמר זה נסקור את חייו והקריירה של ביבי נתניהו.

חיים מוקדמים וחינוך

ביבי נתניהו נולד בתל אביב, ישראל בשנת 1949. אביו, בנציון נתניהו, היה היסטוריון ומנהיג תנועת הציונות הרוויזיוניסטית. ביבי למד בתיכון בירושלים, ולאחר מכן המשיך ללמוד אדריכלות ועסקים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. הוא שירת גם בצבא ההגנה לישראל, והיה חלק מיחידת הכוחות המיוחדים של סיירת מטקל.

קריירה פוליטית

ביבי נתניהו החל את הקריירה הפוליטית שלו ב-1988, כאשר מונה לשגריר ישראל באו"ם. לאחר מכן כיהן כסגן שר החוץ בשנים 1988 עד 1991. בשנת 1996 נבחר לראש ממשלת ישראל, וכיהן בתפקיד זה עד 1999. לאחר הפסקה קצרה, נבחר מחדש לראש ממשלה ב. 2009, ומאז מכהן בתפקיד.

מדיניות פנים

ביבי נתניהו היה חסיד קולני של כלכלת שוק חופשי, ויישם מספר מדיניות לקידום צמיחה כלכלית וצמצום הוצאות הממשלה. הוא גם היה תומך נמרץ בביטחון ישראל, ונקט קו נוקשה נגד טרור ואיומים אחרים על המדינה.

מדיניות חוץ

ביבי נתניהו היה דמות מרכזית בתהליך השלום במזרח התיכון, ושאף לשפר את היחסים בין ישראל לשכנותיה. הוא גם היה מבקר קולני של תוכנית הגרעין של איראן, וביקש למנוע מהמדינה להשיג נשק גרעיני.

סיכום

ביבי נתניהו הוא דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים, והיה שחקן מרכזי בתהליך השלום במזרח התיכון. הוא יישם מספר מדיניות לקידום צמיחה כלכלית והפחתת הוצאות הממשלה, ונקט קו נוקשה נגד טרור ואיומים אחרים על המדינה. הוא גם ביקש לשפר את היחסים בין ישראל לשכנותיה, והיה מבקר קולני של תוכנית הגרעין של איראן.

לקריאה נוספת

למידע נוסף על ביבי נתניהו ומדיניותו, עיין במשאבים הבאים:

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן