דף הבית » המלצת הצוות » חייו ומורשתו של יצחק שמיר

חייו ומורשתו של יצחק שמיר

חייו ומורשתו של יצחק שמיר

מבוא ליצחק שמיר

יצחק שמיר היה פוליטיקאי ישראלי וראש הממשלה השביעי של ישראל, כיהן בין השנים 1983-1984 ושוב בין 1986 ל-1992. הוא נולד ב-1915 במה שהייתה אז פולין הרוסית, וגדל במשפחה ציונית. הוא היה חבר בתנועת הימין הרוויזיוניסטית הציונית, והיה מנהיג של ארגון המחתרת המיליטנטי לח"י (המכונה גם כנופיית שטרן). הוא גם היה חבר במפלגת הליכוד הימנית, והיה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים.

חיים מוקדמים וקריירה

שמיר נולד בשם יצחק יז'רניצקי בשנת 1915 ברוז'ני, עיירה קטנה במה שהיא כיום בלארוס. משפחתו הייתה ממוצא יהודי, ואביו היה סוחר עצים. הוא גדל במשפחה ציונית, והיה חבר בתנועת הנוער בית"ר, ארגון ציוני רוויזיוניסטי. הוא עבר לפלסטין בשנת 1935 והצטרף ל- Irgun, ארגון מחתרתי ציוני מיליטנטי. הוא נעצר על ידי השלטונות הבריטיים ב-1941, ונידון ל-10 שנות מאסר. לאחר שחרורו ב-1947, הצטרף שמיר ללח"י, ארגון ציוני מיליטנטי נוסף. הוא נעצר שוב ב-1946, ונידון למאסר עולם. הוא שוחרר ב-1948, והצטרף לצבא ההגנה הישראלי. הוא שירת בצה"ל עד 1953, אז עזב כדי להמשיך בקריירה בפוליטיקה.

קריירה פוליטית

שמיר הצטרף למפלגת הימין הליכוד ב-1973, ונבחר לכנסת ב-1973. כיהן כשר בממשלות שונות, ומונה לראש הממשלה ב-1983. כיהן עד 1984, ולאחר מכן שוב בין השנים 1986 ל-1992. בתקופת כהונתו היה חסיד נמרץ בהתנחלות הגדה המערבית ורצועת עזה, והיה דמות מרכזית בתהליך השלום עם הפלסטינים.

מוֹרֶשֶׁת

שמיר היה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים, ומורשתו מורגשת עד היום. הוא היה תומך חזק בהתנחלות הגדה המערבית ורצועת עזה, והיה דמות מרכזית בתהליך השלום עם הפלסטינים. הוא גם היה תומך נלהב של מפלגת הימין הליכוד, והיה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים.

מוות ומורשת

שמיר נפטר ב-2012 בגיל 96. הוא זכור כדמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית, ומורשתו מורגשת עד היום. הוא היה תומך חזק בהתנחלות הגדה המערבית ורצועת עזה, והיה דמות מרכזית בתהליך השלום עם הפלסטינים. הוא גם היה תומך נלהב של מפלגת הימין הליכוד, והיה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים.

סיכום

יצחק שמיר היה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית, ומורשתו מורגשת עד היום. הוא היה תומך חזק בהתנחלות הגדה המערבית ורצועת עזה, והיה דמות מרכזית בתהליך השלום עם הפלסטינים. הוא גם היה תומך נלהב של מפלגת הימין הליכוד, והיה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית במשך עשרות שנים. הוא זכור כדמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית, ומורשתו תמשיך להיות מורגשת בשנים הבאות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן