דף הבית » המלצת הצוות » ביבי נתניהו: מבט על ראש ממשלת ישראל

ביבי נתניהו: מבט על ראש ממשלת ישראל

2023-06-07 08:40:00+02:00

חיים מוקדמים וחינוך

בנימין "ביבי" נתניהו, ראש ממשלת ישראל הנוכחי, נולד בתל אביב בשנת 1949. אביו, בנציון נתניהו, היה היסטוריון ומנהיג תנועת הציונות הרוויזיוניסטית. אמו, צילה סגל, נולדה בפתח תקווה. נתניהו גדל בירושלים, ולמד בתיכון בישיבת צ'לטנהאם המובחרת. לאחר מכן המשיך ללמוד אדריכלות במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, שם רכש תואר ראשון במדעים ב-1975.

קריירה פוליטית

נתניהו החל את הקריירה הפוליטית שלו בשנות ה-80, כששימש כשגריר ישראל באו"ם. ב-1988 מונה לסגן שר החוץ. לאחר מכן כיהן כראש מפלגת הליכוד בשנים 1993 עד 1999. בשנת 1996 נבחר לראש ממשלת ישראל, וכיהן בתפקיד עד 1999. נתניהו חזר לפוליטיקה ב-2002, אז נבחר לראשות הממשלה. של מפלגת הליכוד שוב. הוא נבחר מחדש לראש הממשלה ב-2009, ומאז כיהן בתפקיד זה. בתקופתו כראש הממשלה, נתניהו התמקד בחיזוק ביטחון ישראל, ונקט ביד קשה נגד תוכנית הגרעין של איראן. הוא גם פעל לשיפור היחסים של ישראל עם ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות.

מחלוקות

נתניהו היה מעורב בשורה של מחלוקות בתקופתו כראש ממשלה. הוא הואשם בשחיתות ובשימוש לרעה בכספי ציבור. הוא גם ספג ביקורת על עמדתו הקשוחה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בנוסף, הוא הואשם בשימוש בתפקידו לטובת משפחתו וחבריו.

מערכת היחסים עם ארצות הברית

נתניהו ניהל מערכת יחסים מסובכת עם ארצות הברית בתקופתו כראש ממשלה. הוא התעמת עם הנשיא אובמה על הסכם הגרעין עם איראן, והואשם בהתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. למרות המתיחות הללו, נתניהו שמר על קשרים חזקים עם ארה"ב, וקיבל תמיכה חזקה מממשל טראמפ.

סיכום

ביבי נתניהו היה דמות שנויה במחלוקת בתקופתו כראש ממשלת ישראל. הוא הואשם בשחיתות ובשימוש לרעה בכספי ציבור, וספג ביקורת על עמדתו הקשוחה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. למרות המחלוקות הללו, נתניהו שמר על קשרים חזקים עם ארצות הברית, וקיבל תמיכה חזקה מממשל טראמפ. למידע נוסף על ביבי נתניהו, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן