דף הבית » המלצת הצוות » איך אתה יכול לדעת את מין העובר?

איך אתה יכול לדעת את מין העובר?

2023-07-05 05:01:00+02:00

מהי קביעת מין עוברי?

קביעת מין עוברית היא תהליך של קביעת מין של עובר. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון שיטות, כולל אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר ובדיקת DNA ללא תאים. חשוב לציין כי קביעת מין עוברית אינה תמיד מדויקת ב-100% ואין להשתמש בה כתחליף לייעוץ רפואי.

אולטרסאונד

אולטרסאונד היא השיטה הנפוצה ביותר לקביעת מין עוברי. במהלך בדיקת אולטרסאונד, טכנאי ישתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה של העובר. ניתן להשתמש בתמונה זו כדי לזהות את מין העובר. אולטרסאונד נעשה בדרך כלל בין השבועות 18 ל-22 להריון.

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא הליך בו נלקחת דגימה של מי שפיר מהרחם. נוזל זה מכיל תאים מהעובר, שבאמצעותם ניתן לקבוע את מין העובר. בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון.

בדיקת DNA ללא תאים

בדיקת DNA ללא תאים היא שיטה חדשה יותר לקביעת מין עוברי. זה כרוך בבדיקת דגימת דם של האם לאיתור DNA עוברי. DNA זה יכול לשמש כדי לקבוע את מין העובר. בדיקת DNA ללא תאים נעשית בדרך כלל בין 10 ל-13 שבועות של הריון.

מהם היתרונות של קביעת מין עוברי?

קביעת מין עוברית יכולה להיות מועילה ממגוון סיבות. זה יכול לעזור להורים להתכונן לבואו של תינוקם ויכול לעזור להם לקבל החלטות לגבי ההריון. זה גם יכול לעזור להורים להתכונן ללידה של תינוקם ויכול לעזור להם לקבל החלטות לגבי הטיפול בתינוק.

מהם הסיכונים בקביעת מין עוברי?

קביעת מין עוברית נחשבת בדרך כלל בטוחה, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים לכך. הסיכון השכיח ביותר הוא תוצאה חיובית שגויה, שעלולה להתרחש אם הבדיקה לא נעשית כהלכה או אם התוצאות מתפרשות בצורה לא נכונה. בנוסף, קיים סיכון קטן להפלה הקשור לבדיקת מי שפיר ובדיקת DNA ללא תאים.

סיכום

קביעת מין עוברי היא תהליך שניתן להשתמש בו כדי לקבוע את מין העובר. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון שיטות, כולל אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר ובדיקת DNA ללא תאים. חשוב לציין כי קביעת מין עוברית אינה תמיד מדויקת ב-100% ואין להשתמש בה כתחליף לייעוץ רפואי. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן