דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה של שאלתיאל – מקור ומשמעות

שם משפחה של שאלתיאל – מקור ומשמעות

שם משפחה של שאלתיאל – מקור ומשמעות

מהו שם המשפחה של שאלתיאל?

שם המשפחה שאלתיאל הוא שם משפחה יהודי ששימש את המשפחות בישראל במשך מאות שנים. הוא נגזר מהשם העברי שאלתיאל, שפירושו "אלוהים ביקש" או "אלוהים ביקש". שם המשפחה שאלתיאל נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור ומשמעות שם המשפחה שאלתיאל

שם המשפחה שאלתיאל נגזר מהשם העברי שאלתיאל, המורכב משתי מילים: שלום, שפירושו "שלום", ואל, שפירושו "אלוהים". מקורו של השם שאלתיאל הוא בתנ"ך, שם הוא מוזכר בספר עזרא כשמו של מנהיג יהודי. השם שאלתיאל מוזכר גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחס למנהיג יהודי שהיה צאצא של דוד המלך. שם המשפחה שאלתיאל נחשב לשמש את משפחות יהודיות בישראל מאז ימי הביניים. מאמינים שזה נגזר מהשם העברי שאלתיאל, שפירושו "אלוהים ביקש" או "אלוהים ביקש". השם שאלתיאל מוזכר גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחסות למנהיג יהודי שהיה צאצא של דוד המלך.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שאלתיאל

יש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה של שאלתיאל, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושר הביטחון אביגדור ליברמן. אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה שאלתיאל כוללים את הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, השחקן הישראלי יהודה לוי והשחקנית הישראלית גל גדות.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי ומכהן בתפקיד משנת 2009. הוא ראש ממשלת ישראל הראשון שנולד בישראל והוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות המדינה. נתניהו הוא חבר במפלגת הליכוד והוא נצר למשפחת שאלתיאל.

ראובן ריבלין

ראובן ריבלין הוא נשיא ישראל הנוכחי ומכהן בתפקיד משנת 2014. הוא הנשיא הישראלי הראשון שנולד בישראל והוא הנשיא המכהן הארוך ביותר בתולדות המדינה. ריבלין הוא חבר במפלגת הליכוד והוא נצר למשפחת שאלתיאל.

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן הוא שר הביטחון הנוכחי של ישראל ומכהן בתפקיד משנת 2016. הוא חבר במפלגת ישראל ביתנו ונצר למשפחת שאלתיאל.

עידן רייכל

עידן רייכל הוא זמר-יוצר ישראלי שהוציא מספר אלבומים וידוע בשילוב הייחודי שלו בין מוזיקה מסורתית ומודרנית. הוא צאצא למשפחת שאלתיאל.

יהודה לוי

יהודה לוי הוא שחקן ישראלי המוכר בעיקר בזכות תפקידיו בסדרות הטלוויזיה "השמיניה" ו"הבורר". הוא צאצא למשפחת שאלתיאל.

גל גדות

גל גדות היא שחקנית ישראלית המוכרת בעיקר בזכות תפקידה כוונדר וומן ביקום המורחב של DC. היא נצר למשפחת שאלתיאל.

סיכום

שם המשפחה שאלתיאל הוא שם משפחה יהודי ששימש את המשפחות בישראל במשך מאות שנים. הוא נגזר מהשם העברי שאלתיאל, שפירושו "אלוהים ביקש" או "אלוהים ביקש". שם המשפחה שאלתיאל נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. יש הרבה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה של שאלתיאל, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושר הביטחון אביגדור ליברמן. למידע נוסף על ההיסטוריה והמקור של שם המשפחה הזה, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן