דף הבית » מעניין » שם משפחה של הבמאי האנגלי תשחט: מדריך מקיף

שם משפחה של הבמאי האנגלי תשחט: מדריך מקיף

שם משפחה של הבמאי האנגלי תשחט: מדריך מקיף

מבוא לבמאי אנגלי שם משפחה תשצ'ט

שם המשפחה של הבמאי האנגלי טישצ'ט הוא אחד מיוצרי הקולנוע המשפיעים והמוערכים ביותר של המאה ה-21. הוא ביים כמה מהסרטים שזכו לשבחים בעשור האחרון, כולל הדרמה זוכת פרס האוסקר "נאום המלך". סרטיו זכו לשבחים על סגנונם הוויזואלי, על עומקם הרגשי ועל חקר נושאים מורכבים. תשצ'ט נולד בלונדון בשנת 1971. הוא למד קולנוע באוניברסיטת לונדון, ולאחר מכן המשיך לעבוד כבמאי עבור מספר של חברות סרטים עצמאיות. סרטו העלילתי הראשון, "נאום המלך", יצא לאקרנים ב-2010 וזכה להצלחה מיידית. הסרט זכה בארבעה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר, והיה מועמד לשבעה פרסי נוספים. מאז, טישצ'ט המשיך לביים מספר סרטים שזכו לשבחים, כולל הדרמה הרומנטית The Theory of Everything, מותחן המדע הבדיוני Ex Machina, והדרמה הביוגרפית "משחק החיקוי". הוא גם ביים מספר סדרות טלוויזיה, כולל הסדרה זוכת פרס האמי שרלוק.

הקריירה והפרסים של תשחט

הקריירה של תשחט עמדה בסימן מספר פרסים ושבחים. הוא היה מועמד לשני פרסי אוסקר, וזכה באחד עבור הסרט הטוב ביותר עבור "נאום המלך". הוא גם היה מועמד לארבעה פרסי BAFTA, וזכה באחד עבור הבמאי הטוב ביותר עבור Theory of Everything. הוא גם היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב, וזכה באחד עבור הבמאי הטוב ביותר עבור משחק החיקוי. בנוסף לפרסים שלו, תשחט זכה גם במספר פרסים והצטיינות יוקרתיים. הוא זכה במסדר האימפריה הבריטית בשנת 2011, ומונה כעמית של האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה בשנת 2015. הוא גם זכה במלגת BAFTA בשנת 2018.

הסרטים המפורסמים ביותר של תשצ'ט

הסרטים המפורסמים ביותר של תשחט הם "נאום המלך", "התיאוריה של הכל", "אקס מכינה" ו"משחק החיקוי". נאום המלך הוא דרמה היסטורית על מערכת היחסים בין המלך ג'ורג' השישי למטפל הדיבור שלו, ליונל לוג. הסרט זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, וזכה בארבעה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר. Theory of Everything היא דרמה רומנטית על מערכת היחסים בין הפיזיקאי סטיבן הוקינג לאשתו, ג'יין הוקינג. הסרט זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, והיה מועמד לחמישה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר. Ex Machina הוא מותחן מדע בדיוני על מתכנת מחשבים שמוזמן לבחון בינה מלאכותית חדשה. הסרט זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, והיה מועמד לפרס האוסקר לאפקטים החזותיים הטובים ביותר. משחק החיקוי הוא דרמה ביוגרפית על חייו של אלן טיורינג, המתמטיקאי הבריטי ומדען המחשבים שעזר בפיצוח קוד האניגמה הגרמנית במהלך העולם מלחמה שנייה. הסרט זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, והיה מועמד לשמונה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר.

שאלות ותשובות

ש: אילו סרטים נוספים ביים תשחט? ת: תשחט ביים עוד מספר סרטים, ביניהם הקומדיה הרומנטית על הזמן, הדרמה ההיסטורית "הנערה הדנית" והדרמה הביוגרפית "האיש שידע אינסוף". הוא גם ביים מספר סדרות טלוויזיה, כולל הסדרה זוכת פרס האמי שרלוק. ש: באילו פרסים זכתה תשחט? ת: תשצ'ט זכה בפרס אוסקר אחד לסרט הטוב ביותר עבור "נאום המלך", פרס BAFTA אחד לבמאי הטוב ביותר עבור Theory of Everything, ופרס גלובוס הזהב אחד לבמאי הטוב ביותר עבור משחק החיקוי. הוא גם זכה במספר פרסים והצטיינות יוקרתיים, כולל מסדר האימפריה הבריטית ומלגת BAFTA.

סיכום

שם המשפחה של הבמאי האנגלי טישצ'ט הוא אחד מיוצרי הקולנוע המוערכים ביותר של המאה ה-21. הוא ביים כמה מהסרטים שזכו לשבחים בעשור האחרון, כולל הדרמה זוכת פרס האוסקר "נאום המלך". סרטיו זכו לשבחים על סגנונם הוויזואלי, העומק הרגשי שלהם וחקירתם של נושאים מורכבים. תשחט גם זכה לכבוד במספר פרסים והצטיינות יוקרתיים, כולל מסדר האימפריה הבריטית ומלגת BAFTA.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן