דף הבית » מעניין » במאי קולנוע איטלקי – שם משפחה

במאי קולנוע איטלקי – שם משפחה

2023-04-20 03:40:00+02:00

פליני

פדריקו פליני היה במאי ותסריטאי קולנוע איטלקי הנחשב כאחד מיוצרי הקולנוע המשפיעים ביותר בכל הזמנים. הוא נולד ב-1920 ברימיני, איטליה, והחל את דרכו כקריקטוריסט ותסריטאי ברדיו האיטלקי. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבימוי ב-1945 עם הסרט Variety Lights. סרטיו המפורסמים ביותר כוללים את לה דולצ'ה ויטה (1960), 8½ (1963) ואמרקורד (1973). פליני היה ידוע בסגנונו הסוריאליסטי ובחקירת המצב האנושי. הוא זכה בארבעה פרסי אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והיה מועמד לשני פרסי אוסקר לבמאי הטוב ביותר. שם משפחתו הפך לשם נרדף לקולנוע איטלקי ומשמש לעתים קרובות כקיצור לתעשיית הקולנוע האיטלקית.

ויסקונטי

לוצ'ינו ויסקונטי היה במאי קולנוע, תסריטאי ובמאי תיאטרון איטלקי. הוא נולד ב-1906 במילאנו, איטליה, והחל את דרכו כבמאי תיאטרון בשנות ה-30. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבימוי ב-1942 עם הסרט Ossessione. סרטיו המפורסמים ביותר כוללים את סנסו (1954), רוקו ואחיו (1960), הנמר (1963) ומוות בוונציה (1971). ויסקונטי היה ידוע בחקר שלו בנושאים חברתיים ובשימוש שלו בריאליזם בסרטיו. הוא זכה בגרנד פרי של פסטיבל קאן לסרט הטוב ביותר על "הנמר" והיה מועמד לשני פרסי אוסקר לבמאי הטוב ביותר. שם משפחתו הפך לשם נרדף לקולנוע איטלקי ומשמש לעתים קרובות כקיצור לתעשיית הקולנוע האיטלקית.

אנטוניוני

מיכלאנג'לו אנטוניוני היה במאי קולנוע, תסריטאי ועורך איטלקי. הוא נולד ב-1912 בפררה, איטליה, והחל את דרכו כמבקר קולנוע בשנות ה-30. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבימוי ב-1950 עם הסרט סיפור אהבה. סרטיו המפורסמים ביותר כוללים את L'Avventura (1960), Blowup (1966) והנוסע (1975). אנטוניוני היה ידוע בחקר הניכור שלו ובשימוש שלו בצילומים ארוכים ובזריקות רחבות. הוא זכה בגרנד פרי של פסטיבל קאן לסרט הטוב ביותר עבור L'Avventura והיה מועמד לאוסקר לבמאי הטוב ביותר. שם משפחתו הפך לשם נרדף לקולנוע איטלקי ומשמש לעתים קרובות כקיצור לתעשיית הקולנוע האיטלקית.

פאזוליני

פייר פאולו פאזוליני היה במאי קולנוע, תסריטאי, משורר וסופר איטלקי. הוא נולד ב-1922 בבולוניה, איטליה, והחל את דרכו כמשורר וסופר בשנות ה-40. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבימוי ב-1954 עם הסרט Accattone. הסרטים המפורסמים ביותר שלו כוללים את הבשורה על פי מתיו הקדוש (1964), Teorema (1968), ו- Salò, או 120 הימים של סדום (1975). פאזוליני היה ידוע בחקר הסוגיות החברתיות שלו ובשימוש שלו בסמליות ובאלגוריות בסרטיו. הוא זכה בגרנד פרי של פסטיבל קאן לסרט הטוב ביותר עבור Teorema והיה מועמד לאוסקר לבמאי הטוב ביותר. שם משפחתו הפך לשם נרדף לקולנוע איטלקי ומשמש לעתים קרובות כקיצור לתעשיית הקולנוע האיטלקית.

דה סיקה

ויטוריו דה סיקה היה במאי קולנוע, תסריטאי ושחקן איטלקי. הוא נולד ב-1901 בסורה, איטליה, והחל את הקריירה שלו כשחקן בשנות ה-20. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבימוי ב-1942 עם הסרט "הילדים צופים בנו". סרטיו המפורסמים ביותר כוללים צחצוח נעליים (1946), אומברטו ד' (1952) וגנב האופניים (1948). דה סיקה היה ידוע בחקר נושאים חברתיים ובשימוש שלו בניאו-ריאליזם בסרטיו. הוא זכה בגרנד פרי של פסטיבל קאן לסרט הטוב ביותר עבור אומברטו ד' והיה מועמד לשני פרסי אוסקר לבמאי הטוב ביותר. שם משפחתו הפך לשם נרדף לקולנוע איטלקי ומשמש לעתים קרובות כקיצור לתעשיית הקולנוע האיטלקית.

סיכום

שמות המשפחה של כמה מבמאי הקולנוע האיטלקיים המשפיעים ביותר בכל הזמנים הפכו לשם נרדף לקולנוע האיטלקי. פדריקו פליני, לוצ'ינו ויסקונטי, מיכלאנג'לו אנטוניוני, פייר פאולו פאזוליני וויטוריו דה סיקה הם רק חלק מהיוצרים ששמות המשפחה שלהם הפכו לקיצור של תעשיית הקולנוע האיטלקית. הסרטים שלהם חקרו את המצב האנושי, סוגיות חברתיות וניכור, והשתמשו בריאליזם, סמליות ואלגוריה כדי לספר את סיפוריהם. הסרטים שלהם זכו בפרסים והיו מועמדים לאוסקר, ושמות המשפחה שלהם לנצח יהיו קשורים לקולנוע האיטלקי. למידע נוסף על הבמאים והסרטים שלהם, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן