דף הבית » מגזין » שם משפחה שושני – מדריך מקיף

שם משפחה שושני – מדריך מקיף

שם משפחה שושני – מדריך מקיף

מהו שם משפחת שושני?

שם המשפחה שושני הוא שם משפחה יהודי ממוצא עברי. זה נגזר מהמילה העברית "שושן", שפירושה "שושן". שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אם כי הוא נמצא גם בקרב יהודים אשכנזים. שם המשפחה שושני נמצא לרוב בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור ומשמעות שם המשפחה שושני

מקורו של שם המשפחה שושני הוא המזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "שושן", שפירושה "שושן". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למי שהיה קשור לפרח השושן, כגנן או כחנות פרחים.

וריאציות נפוצות של שם המשפחה שושני

לשם המשפחה שושני יש כמה וריאציות נפוצות, כולל שושן, שושני, שושנסקי ושושנוב. זה גם מאוית לפעמים כשונוביץ' או שושנוביץ'.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושני

ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שושני, ביניהם הזמר והיוצר הישראלי דוד שושן, השחקנית והזמרת הישראלית יעל שושן, והשחקן והבמאי הישראלי יגאל שושן.

מקומות מפורסמים על שם שם המשפחה שושני

בישראל ישנם מספר מקומות הנקראים על שם משפחת שושני, ביניהם יער שושני ברמת הגולן, נחל שושני בגליל ומאגר שושני בנגב.

השוואה מהירה

מָקוֹר מַשְׁמָעוּת וריאציות נפוצות
המזרח התיכון שׁוֹשָׁן שושן, שושני, שושנסקי, שושנוב, שושנוביץ, שושנוביץ

לסיכום, שם המשפחה שושני הוא שם משפחה יהודי ממוצא עברי. זה נגזר מהמילה העברית "שושן", שפירושה "שושן". שם המשפחה נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, אם כי הוא נמצא גם בקרב יהודים אשכנזים. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה שושני, ביניהם הזמר והיוצר הישראלי דוד שושן, השחקנית והזמרת הישראלית יעל שושן, והשחקן והבמאי הישראלי יגאל שושן. כמו כן ישנם מספר מקומות בישראל הנקראים על שם משפחת שושני, ביניהם יער שושני ברמת הגולן, נחל שושני בגליל ומאגר שושני בנגב. למידע נוסף על שם המשפחה של שושני, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן