דף הבית » מגזין » מקור שם המשפחה שושן

מקור שם המשפחה שושן

2023-05-01 16:20:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה שושן?

שם המשפחה שושן נגזר מהמילה העברית "שושן", שפירושה "שושן". מאמינים שמקורו מהעיר המקראית שושן, ששכנה בממלכת פרס העתיקה. העיר הייתה ידועה בגנים היפים שלה ובחבצלות, וחושבים ששם המשפחה אומץ על ידי מי שגרו בה.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה שושן

שם המשפחה שושן נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה שושן, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה, והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות.

טבלת אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן

שֵׁם מִקצוֹעַ
בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל
דיוויד ברוזה זמר ופזמונאי ישראלי
גל גדות שחקנית ודוגמנית ישראלית

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן באמנויות

בנוסף לאנשים המפורסמים המפורטים לעיל, ישנם עוד אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה שושן שהטביעו את חותמם באמנויות. אלה כוללים את הזמר והיוצר הישראלי אהוד בנאי, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, והשחקנית והבמאית הישראלית נועה תשבי.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן בעסקים

יש גם הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שושן שהטביעו את חותמם בעסקים. אלה כוללים את איש העסקים והפילנתרופ הישראלי שרי אריסון, היזם והמשקיע הישראלי יוסי ורדי, ואת איש ההון סיכון הישראלי אראל מרגלית. שם המשפחה שושן נמצא גם במדינות אחרות, כמו צרפת, גרמניה ורוסיה. בצרפת, שם המשפחה נמצא לרוב באזור אלזס. בגרמניה, שם המשפחה נמצא לרוב באזור בוואריה. ברוסיה, שם המשפחה נמצא לרוב באזור מוסקבה. שם המשפחה שושן נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כמו ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה. בארגנטינה, שם המשפחה נמצא לרוב באזור בואנוס איירס. באוסטרליה, שם המשפחה נמצא לרוב במדינת ויקטוריה. בברזיל, שם המשפחה נמצא לרוב במדינת ריו דה ז'ניירו. בדרום אפריקה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוז Gauteng.

סיכום

שם המשפחה שושן נגזר מהמילה העברית "שושן", שפירושה "שושן". הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה שושן, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה, והשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות בעולם, כמו צרפת, גרמניה, רוסיה, ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה. למידע נוסף על מקור שם המשפחה שושן, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון זה על מקור שם המשפחה שושן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן