דף הבית » הכי מדובר » שם משפחה ממלוכי: סקירה מהירה

שם משפחה ממלוכי: סקירה מהירה

שם משפחה ממלוכי: סקירה מהירה

שם משפחה ממלוכי: סקירה מהירה

שם המשפחה הממלוכי הוא שם משפחה נפוץ במזרח התיכון, במיוחד במצרים, סוריה ולבנון. זה נגזר מהמילה הערבית "מאמלוק", שפירושה "עבד". מקורו של שם המשפחה הוא במאה ה-12 כאשר הסולטנות הממלוכית הוקמה במצרים. הסולטנות הממלוכית הייתה שושלת רבת עוצמה ששלטה על מצרים, סוריה וחלקים מהלבנט במשך למעלה ממאתיים שנה. היא נוסדה על ידי העבדים הממלוכים, שבמקור הובאו למצרים ממרכז אסיה ומהקווקז. הממלוכים היו מאומנים מאוד בטקטיקות צבאיות והיו ידועים בנאמנותם ובגבורה. הסולטנות הממלוכית הופלה בסופו של דבר בשנת 1517 על ידי האימפריה העות'מאנית. עם זאת, שם המשפחה הממלוכי נשאר פופולרי במזרח התיכון, במיוחד במצרים, סוריה ולבנון. הוא נמצא גם במדינות אחרות באזור, כמו ירדן, פלסטין ועיראק.

היסטוריה של שם המשפחה הממלוכי

מקורו של שם המשפחה הממלוכי הוא במאה ה-12 כאשר הוקמה הסולטנות הממלוכית במצרים. הממלוכים הובאו במקור למצרים ממרכז אסיה ומהקווקז כעבדים. הם היו מאומנים מאוד בטקטיקות צבאיות ונודע בנאמנותם ובגבורה. הממלוכים הפילו בסופו של דבר את השושלת הפאטמית והקימו שלטון משלהם במצרים. הם גם הרחיבו את שליטתם לסוריה ולחלקים מהלבנט. הממלוכים הופלו בסופו של דבר ב-1517 על ידי האימפריה העות'מאנית.

שכיחות שם המשפחה הממלוכי

שם המשפחה הממלוכי עדיין פופולרי במזרח התיכון, במיוחד במצרים, סוריה ולבנון. הוא נמצא גם במדינות אחרות באזור, כמו ירדן, פלסטין ועיראק. שם המשפחה הממלוכי נמצא גם בחלקים אחרים של העולם, במיוחד במדינות עם אוכלוסיות גדולות במזרח התיכון, כמו ארצות הברית, קנדה, ואוסטרליה.

השוואה מהירה

שֵׁם מִשׁפָּחָה מָקוֹר שְׁכִיחוּת
ממלוכי המאה ה-12, מצרים מזרח תיכון, צפון אמריקה, אוסטרליה

לסיכום, שם המשפחה הממלוכי הוא שם משפחה נפוץ במזרח התיכון, במיוחד במצרים, סוריה ולבנון. זה נגזר מהמילה הערבית "מאמלוק", שפירושה "עבד". מקורו של שם המשפחה הוא במאה ה-12 כאשר הוקמה הסולטנות הממלוכית במצרים. הסולטנות הממלוכית הופלה בסופו של דבר בשנת 1517 על ידי האימפריה העות'מאנית. עם זאת, שם המשפחה הממלוכי נשאר פופולרי במזרח התיכון, במיוחד במצרים, סוריה ולבנון. הוא נמצא גם במדינות אחרות באזור, כמו ירדן, פלסטין ועיראק. שם המשפחה הממלוכי נמצא גם במקומות אחרים בעולם, במיוחד במדינות עם אוכלוסיות גדולות במזרח התיכון, כמו ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן