דף הבית » מעניין » שם משפחה ואסקו – מדריך מקיף

שם משפחה ואסקו – מדריך מקיף

2023-05-23 15:59:00+02:00

מהו שם המשפחה ואסקו?

שם המשפחה ואסקו הוא שם משפחה פטרונימי שנגזר מהשם הפרטי ואסקו, שמקורו בספרדי. השם נגזר מהמילה הלטינית vascu, שפירושה "אמיץ" או "חזק". זהו שם משפחה נפוץ בספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית.

מקור והיסטוריה של שם המשפחה ואסקו

מקור שם המשפחה ואסקו בחצי האי האיברי, שהוא כיום ספרד ופורטוגל של ימינו. מאמינים שזה נגזר מהמילה הלטינית vascu, שפירושה "אמיץ" או "חזק". שם המשפחה תועד לראשונה במאה ה-12 באזור קסטיליה, ספרד. שם המשפחה התפשט ברחבי חצי האי האיברי ובסופו של דבר לאזורים אחרים באירופה ובאמריקה. במאה ה-16, אנשים רבים הנושאים את שם המשפחה ואסקו היגרו לעולם החדש, במיוחד למקסיקו, פרו וברזיל.

שימוש נוכחי בשם המשפחה ואסקו

שם המשפחה ואסקו נמצא בשימוש נרחב עד היום. לפי מפקד האוכלוסין של 2019, זהו שם המשפחה ה-15 בשכיחותו בספרד ושם המשפחה ה-16 בשכיחותו בפורטוגל. זהו גם שם משפחה פופולרי באמריקה הלטינית, במיוחד במקסיקו, פרו וברזיל.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ואסקו

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ואסקו לאורך ההיסטוריה. כמה מהבולטים ביותר כוללים:

חואן ואסקו

חואן ואסקו היה חוקר ספרדי שהיה האירופאי הראשון שחקר את האזור הידוע כיום כקליפורניה. הוא גם היה האירופאי הראשון שיצר קשר עם האינדיאנים של האזור.

פדרו ואסקו

פדרו ואסקו היה מגלה ארצות פורטוגלי שהיה האירופאי הראשון שחקר את האזור הידוע כיום בשם ברזיל. הוא גם היה האירופאי הראשון שיצר קשר עם האינדיאנים של האזור.

סיכום

שם המשפחה ואסקו הוא שם משפחה פטרונימי שנגזר מהשם הפרטי ואסקו, שמקורו בספרדי. השם נגזר מהמילה הלטינית vascu, שפירושה "אמיץ" או "חזק". זהו שם משפחה נפוץ בספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית. מקורו של שם המשפחה ואסקו בחצי האי האיברי והתפשט ברחבי אירופה ואמריקה. זה עדיין נמצא בשימוש נרחב כיום והוא שם המשפחה ה-15 בשכיחותו בספרד ושם המשפחה ה-16 בשכיחותו בפורטוגל. היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ואסקו לאורך ההיסטוריה, כולל חואן ואסקו ופדרו ואסקו.

טבלת שמות המשפחה ואסקו

מדינה דַרגָה
סְפָרַד ה-15
פּוֹרטוּגָל ה-16
מקסיקו לא
פרו לא
בְּרָזִיל לא

אנשים בולטים עם שם המשפחה ואסקו

  • חואן ואסקו – מגלה ארצות ספרדי
  • פדרו ואסקו – מגלה ארצות פורטוגלי

למידע נוסף על שם המשפחה ואסקו, אנא בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן