דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה גינזבורג: סקירה מקיפה

שם משפחה גינזבורג: סקירה מקיפה

2023-05-21 23:15:00+02:00

מהו שם המשפחה גינזבורג?

שם המשפחה גינזבורג הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "גינזבורג", שפירושה "כרם". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, בארצות הברית ובמדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות. הוא נמצא גם במדינות אחרות, ביניהן רוסיה, גרמניה ופולין. מקורו של שם המשפחה גינזבורג בימי הביניים, אז נאלצו יהודים לאמץ שמות משפחה כדי להיות מזוהים על ידי השלטונות. משערים שהשם אומץ על ידי משפחת סוחרים יהודים שהחזיקה בכרמים באזור.

גינזבורג בישראל

בישראל, שם המשפחה גינזבורג נפוץ למדי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים למעלה מ-5,000 אנשים בעלי שם המשפחה גינזבורג. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים בארץ. משפחת גינזבורג מוכרת בישראל. המפורסם ביותר במשפחה הוא ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שנולד למשפחה של גינזבורגים. בני המשפחה הבולטים נוספים כוללים את ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, ראש הממשלה ז"ל אריאל שרון וראש הממשלה שמעון פרס ז"ל.

גינזבורג מסביב לעולם

שם המשפחה גינזבורג נמצא גם במדינות אחרות בעולם. בארצות הברית יש למעלה מ-2,000 אנשים עם שם המשפחה גינזבורג. ברוסיה יש למעלה מ-1,000 אנשים עם שם המשפחה גינזבורג. בגרמניה יש למעלה מ-500 אנשים עם שם המשפחה גינזבורג. בפולין יש למעלה מ-400 אנשים עם שם המשפחה גינזבורג.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גינזבורג

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גינזבורג. בישראל, המפורסם ביותר במשפחה הוא ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בני משפחה בולטים נוספים כוללים את ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל, ראש הממשלה ז"ל אריאל שרון וראש הממשלה ז"ל שמעון פרס. בארצות הברית, בת המשפחה המפורסמת ביותר היא שופטת העליון המנוחה רות באדר גינסבורג. . חברים בולטים נוספים במשפחה כוללים את שופט בית המשפט העליון המנוח פליקס פרנקפורטר, שופט בית המשפט העליון המנוח לואיס ברנדייס, ושופט העליון המנוח בנימין קרדוזו.

גינזבורג בתרבות העממית

שם המשפחה גינזבורג הוצג בצורות שונות של תרבות פופולרית. בסדרת הטלוויזיה "גברת מייזל המופלאה", הדמות הראשית היא יהודייה בשם מידג' מייזל, ששם נעוריה הוא גינזבורג. בסרט "הרשת החברתית" מתגלה לדמותו של מארק צוקרברג את שם המשפחה גינזבורג.

גינזבורג בתרבות היהודית

שם המשפחה גינזבורג נמצא גם בתרבות היהודית. בתנ"ך מוזכר השם בספר בראשית. בתלמוד מוזכר השם במסכת בבא מציעא. בפולקלור היהודי, השם נקשר לסיפור הגולם של פראג.

סיכום

שם המשפחה גינזבורג הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהמילה העברית "גינזבורג", שפירושה "כרם". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, בארצות הברית ובמדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל רוסיה, גרמניה ופולין. בארץ שם המשפחה גינזבורג נפוץ למדי, והמשפחה מוכרת בארץ. שם המשפחה גינזבורג נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, ויש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גינזבורג. שם המשפחה הופיע בצורות שונות של תרבות פופולרית, והוא נמצא גם בתרבות היהודית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן