דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה אלקריף – סקירה מקיפה

שם משפחה אלקריף – סקירה מקיפה

2023-04-16 17:36:00+02:00

מהו שם המשפחה אלקריף?

שם המשפחה אלקריף הוא שם משפחה יהודי שמקורו בישראל. היא נגזרת מהמילה העברית "אלקריף", שפירושה "בחיר אלוהים". שם המשפחה אלקריף נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, במיוחד אלה ממוצא מרוקאי ותוניסאי. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא פחות נפוץ.

היסטוריה של שם המשפחה אלקריף

שורשיו של שם המשפחה אלקריף בקהילה היהודית העתיקה של מרוקו. מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים שהיגרו מספרד למרוקו במאה ה-15. שם המשפחה אלקריף הועבר לאחר מכן בדורות, והפך בסופו של דבר לשם משפחה נפוץ בקרב יהודי מרוקו. שם המשפחה אלקריף נמצא גם בקרב יהודים ממוצא תוניסאי. מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים שהיגרו לתוניסיה מספרד במאה ה-16. שם המשפחה אלקריף עבר לאחר מכן בדורות, והפך בסופו של דבר לשם משפחה נפוץ בקרב יהודי תוניסיה.

אלקריף שם משפחה בישראל

שם המשפחה אלקריף נמצא כיום בקרב יהודים ממוצא ספרדי ואשכנזי בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים כיום למעלה מ-5,000 איש עם שם המשפחה אלקריף. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בארץ.

שם משפחה אלקריף בתקשורת הישראלית

שם המשפחה אלקריף מופיע בשנים האחרונות בתקשורת הישראלית. בשנת 2017, תוכנית הטלוויזיה הישראלית "The Voice" הציגה מתמודד עם שם המשפחה אלקריף. המתמודד, ששמו שי אלקריף, המשיך להיות פיינליסט בתוכנית. בשנת 2018 הופיעה בעיתון הישראלי "הארץ" כתבה על שם המשפחה אלקריף. המאמר דן בהיסטוריה של שם המשפחה ובשכיחותו בישראל.

אלקריף שם משפחה בגולה היהודית

שם המשפחה אלקריף נמצא גם בקרב יהודים בתפוצות. על פי מסד הנתונים של JewishGen, ישנם כיום יותר מ-1,000 אנשים בארצות הברית עם שם המשפחה אלקריף. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בקרב יהודים בארצות הברית.

שם משפחה אלקריף בארצות אחרות

שם המשפחה אלקריף נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם. על פי מסד הנתונים של JewishGen, ישנם כיום למעלה מ-500 אנשים בקנדה עם שם המשפחה אלקריף. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בקרב יהודים בקנדה. שם המשפחה אלקריף נמצא גם במדינות אחרות באירופה, דרום אמריקה ואפריקה. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי יהודים שהיגרו למדינות אלו ממרוקו ומתוניסיה במאות ה-19 וה-20.

סיכום

שם המשפחה אלקריף הוא שם משפחה יהודי שמקורו בישראל. היא נגזרת מהמילה העברית "אלקריף", שפירושה "בחיר אלוהים". שם המשפחה אלקריף נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי, במיוחד אלה ממוצא מרוקאי ותוניסאי. הוא נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא פחות נפוץ. שם המשפחה אלקריף נמצא כיום בקרב יהודים ממוצא ספרדי ואשכנזי בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים כיום למעלה מ-5,000 איש עם שם המשפחה אלקריף. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים בארץ. שם המשפחה אלקריף נמצא גם בקרב יהודים בתפוצות. על פי מסד הנתונים של JewishGen, ישנם כיום יותר מ-1,000 אנשים בארצות הברית עם שם המשפחה אלקריף. זה הופך אותו לאחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בקרב יהודים בארצות הברית. שם המשפחה אלקריף נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל קנדה, אירופה, דרום אמריקה ואפריקה. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי יהודים שהיגרו למדינות אלו ממרוקו ומתוניסיה במאות ה-19 וה-20. למידע נוסף על שם המשפחה אלקריף, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן