דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה בר – מבט מקיף

שם משפחה בר – מבט מקיף

2023-04-04 08:41:00+02:00

מהו שם המשפחה בר?

שם המשפחה בר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, הנפוץ ביותר בישראל. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "בר", שפירושה "בן של". שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

היסטוריה של שם המשפחה בר

שורשיו של שם המשפחה בר בימי הביניים, אז החלו יהודים לאמץ שמות משפחה כדי להבדיל ממשפחות אחרות. שם המשפחה בר נמצא לראשונה באזור גליציה, שהוא כיום חלק מפולין ואוקראינה. שם המשפחה אומץ על ידי יהודים המתגוררים באזור, ומאמינים שהוא נגזר מהמילה העברית "בר", שפירושה "בן של". שם המשפחה בר נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד מהמילה "בר". שמות המשפחה הנפוצים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בר

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בר, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושופטת בית המשפט העליון אסתר חיות. אנשים מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה בר כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי אהוד בנאי, השחקן והבמאי הישראלי אסי דיין, והעיתונאי והסופר הישראלי ארי שביט.

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו הוא פוליטיקאי ישראלי המכהן כראש ממשלת ישראל מאז 2009. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות ישראל, והוא ראש ממשלת ישראל הראשון שנולד בישראל. נתניהו הוא חבר במפלגת הליכוד, והוא תומך קולני במדיניות הימין של ישראל.

ראובן ריבלין

ראובן ריבלין הוא פוליטיקאי ישראלי המכהן כנשיא ישראל משנת 2014. הוא הנשיא הישראלי הראשון שנולד בישראל, והוא חבר במפלגת הליכוד. ריבלין הוא תומך קולני של מדיניות הימין של ישראל, והוא היה מבקר קולני של הרשות הפלסטינית.

אסתר חיות

אסתר חיות היא שופטת בית המשפט העליון בישראל המכהנת בבית המשפט מאז 2006. היא האישה הראשונה של נשיאת בית המשפט העליון, ותומכת קולנית במדיניות הימין בישראל. חיות הייתה מבקרת קולנית של הרשות הפלסטינית, ותומכת קולנית במדיניות הביטחון של ישראל.

אהוד בנאי

אהוד בנאי הוא זמר ופזמונאי ישראלי שפעיל בתעשיית המוזיקה משנות ה-80. הוא ידוע בעיקר בזכות סגנון המוזיקה הפולק-רוק שלו, והוא תומך קולני במדיניות הימין בישראל. בנאי הוציא כמה אלבומים, והוא היה מבקר קולני של הרשות הפלסטינית.

שכיחות שם המשפחה בר בישראל

שם המשפחה בר הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל, ועל פי ההערכות ישנם למעלה מ-10,000 אנשים בעלי שם המשפחה בארץ. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה, והוא מצוי גם בערים נוספות ברחבי הארץ.

סיכום

שם המשפחה בר הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, הנפוץ ביותר בישראל. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "בר", שפירושה "בן של", ושורשיו בימי הביניים. שם המשפחה בר הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל, ועל פי ההערכות ישנם למעלה מ-10,000 אנשים בעלי שם המשפחה בארץ. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בר, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל ראובן ריבלין ושופטת בית המשפט העליון אסתר חיות. למידע נוסף על שם המשפחה Ber, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן