דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה בירקנאו – מדריך מקיף

שם משפחה בירקנאו – מדריך מקיף

2023-05-20 07:25:00+02:00

מהו שם המשפחה בירקנאו?

שם המשפחה בירקנאו הוא שם משפחה יהודי שמקורו באזור דובר הגרמנית של אירופה. הוא נגזר מהמילה הגרמנית "ליבנה" שפירושה "עץ ליבנה". שם המשפחה נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וצ'כיה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, ארצות הברית וקנדה.

היסטוריה של שם המשפחה בירקנאו

מקורו של שם המשפחה בירקנאו הוא באזור דובר הגרמנית של אירופה במאה ה-17. מאמינים שזה נגזר מהמילה הגרמנית "ליבנה" שפירושה "עץ ליבנה". שם המשפחה נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וצ'כיה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, ארצות הברית וקנדה. התיעוד המוקדם ביותר של שם המשפחה בירקנאו הוא משנת 1690, כאשר אדם בשם יוהאן בירקנאו תועד בעיר פרנקפורט אם מיין בגרמניה. שם המשפחה נמצא גם ברשומות מהמאה ה-18 באוסטריה ובצ'כיה.

מקור שם המשפחה בירקנאו

מקורו של שם המשפחה בירקנאו הוא באזור דובר הגרמנית של אירופה במאה ה-17. מאמינים שזה נגזר מהמילה הגרמנית "ליבנה" שפירושה "עץ ליבנה". שם המשפחה נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וצ'כיה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, ארצות הברית וקנדה. על פי ההערכה, שם המשפחה בירקנאו נגזר משם מקום, כפי שהיו שמות משפחה רבים בעבר. ייתכן שהשם נגזר ממקום בשם בירקנאו, שנמצא במדינת הסה בגרמניה.

השימוש הנוכחי בשם המשפחה בירקנאו

שם המשפחה בירקנאו נמצא בשימוש עד היום במדינות רבות ברחבי העולם. הוא נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וצ'כיה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, ארצות הברית וקנדה. בישראל, שם המשפחה בירקנאו נמצא לרוב בקרב האוכלוסייה היהודית האשכנזית. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב האוכלוסייה היהודית, במיוחד במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב בקרב האוכלוסייה היהודית, במיוחד במחוזות אונטריו וקוויבק.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בירקנאו

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה בירקנאו. אלו כוללים:

רבי אברהם בירקנאו

רבי אברהם בירקנאו היה רב בולט במאה ה-19. הוא נולד בגרמניה בשנת 1820 והיגר לארצות הברית בשנת 1848. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בעיר ניו יורק והיה דמות בולטת בתנועת היהדות הרפורמית.

הרב דוד בירקנאו

הרב דוד בירקנאו היה רב בולט במאה ה-20. הוא נולד בגרמניה בשנת 1883 והיגר לארצות הברית בשנת 1906. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בעיר ניו יורק והיה דמות בולטת בתנועת היהדות השמרנית.

הרב יוסף בירקנאו

הרב יוסף בירקנאו היה רב בולט במאה ה-20. הוא נולד בגרמניה בשנת 1892 והיגר לארצות הברית בשנת 1914. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בעיר ניו יורק והיה דמות בולטת בתנועת היהדות האורתודוקסית.

רבי מרדכי בירקנאו

רבי מרדכי בירקנאו היה רב בולט במאה ה-20. הוא נולד בגרמניה בשנת 1895 והיגר לארצות הברית בשנת 1914. הוא היה מנהיג הקהילה היהודית בעיר ניו יורק והיה דמות בולטת בתנועת היהדות השחזור.

סיכום

שם המשפחה בירקנאו הוא שם משפחה יהודי שמקורו באזור דובר הגרמנית של אירופה במאה ה-17. הוא נגזר מהמילה הגרמנית "ליבנה" שפירושה "עץ ליבנה". שם המשפחה נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה וצ'כיה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, ארצות הברית וקנדה. שם המשפחה עדיין בשימוש היום, ויש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה בירקנאו, ביניהם הרב אברהם בירקנאו, הרב דוד בירקנאו, הרב יוסף בירקנאו והרב מרדכי בירקנאו. למידע נוסף על שם המשפחה בירקנאו, אנא בקר באתר הבא אתרי אינטרנט:

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן