דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה ביבי: סקירה כללית של ראש ממשלת ישראל

שם משפחה ביבי: סקירה כללית של ראש ממשלת ישראל

2023-05-20 05:20:00+02:00

היכרות עם בנימין נתניהו

בנימין נתניהו, הידוע בכינויו ביבי, הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות המדינה, שהחזיק בתפקיד מאז 2009. נתניהו הוא דמות שנויה במחלוקת בפוליטיקה הישראלית, וכהונתו עמדה בסימן של מספר שערוריות והאשמות על שחיתות. הוא חבר במפלגת הימין הליכוד ומהווה כוח מרכזי בפוליטיקה הישראלית מאז שנות ה-90.

רקע וקריירה מוקדמת

נתניהו נולד בתל אביב בשנת 1949. אביו, בנציון, היה היסטוריון ומנהיג תנועת הציונות הרוויזיוניסטית. נתניהו למד בתיכון בירושלים ולאחר מכן המשיך ללמוד אדריכלות ומנהל עסקים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. לאחר שסיים את לימודיו שירת בצבא ההגנה לישראל והיה חבר בסירת מטכ"ל, יחידת מובחרת בכוחות מיוחדים. נתניהו החל את הקריירה הפוליטית שלו בסוף שנות ה-80, כאשר מונה לשגריר ישראל באו"ם. לאחר מכן שימש כסגן שר החוץ ושר החוץ בשנות ה-90. בשנת 1996 הוא נבחר לראש ממשלת ישראל, אך הובס בבחירות 1999.

כהונה שנייה כראש ממשלה

נתניהו חזר לפוליטיקה ב-2009 ונבחר לראש ממשלת ישראל בפעם השנייה. במהלך כהונתו השנייה, הוא היה מתנגד קולני להסכם הגרעין עם איראן וביקש לחזק את הקשרים עם ארצות הברית. הוא גם היה תומך נלהב של תנועת ההתנחלויות בגדה המערבית, והיה מבקר קולני של הרשות הפלסטינית.

סקנדלים פוליטיים

כהונתו השנייה של נתניהו כראש ממשלה עמדה בסימן שערוריות וטענות רבות לשחיתות. בשנת 2018 הוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא הכחיש כל פסול וסירב להתפטר מתפקידו. המשפט נמשך, והתוצאה טרם נקבעה.

המצב הפוליטי הנוכחי

נתניהו עומד כעת בפני משבר פוליטי, שכן ממשלתו על סף קריסה. הוא לא הצליח להקים ממשלה קואליציונית, והמדינה הולכת לקראת סיבוב שלישי של בחירות ב-2021. נתניהו ניצב בפני אתגר חזק מצד מפלגת המרכז הכחול-לבן, בראשות ראש הצבא לשעבר בני גנץ.

סיכום

בנימין נתניהו, הידוע בכינויו ביבי, הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי. הוא מהווה כוח מרכזי בפוליטיקה הישראלית מאז שנות ה-90 והוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות המדינה. כהונתו התאפיינה במספר רב של שערוריות והאשמות על שחיתות, והוא עומד כעת בפני משבר פוליטי. תוצאות המצב הנוכחי טרם נקבעו, אך ברור שנתניהו יישאר דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית בעתיד הנראה לעין.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן