דף הבית » אנציקלופדיה » שם המשפחה ביבי: מבט על חייו ומורשתו של בנימין נתניהו

שם המשפחה ביבי: מבט על חייו ומורשתו של בנימין נתניהו

שם המשפחה ביבי: מבט על חייו ומורשתו של בנימין נתניהו

מי זה בנימין נתניהו?

בנימין נתניהו, הידוע בכינויו ביבי, הוא ראש ממשלת ישראל המכהן הארוך ביותר, מכהן בתפקיד מאז 2009. הוא גם מנהיג מפלגת הימין הליכוד וחבר כנסת משנת 1988. נתניהו היה נולד בתל אביב ב-1949 למשפחה יהודית והוא בנו של בנציון נתניהו, היסטוריון ופרופסור באוניברסיטת קורנל.

חיים מוקדמים וחינוך

נתניהו למד בתיכון בירושלים ולאחר מכן המשיך ללמוד אדריכלות ומנהל עסקים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). לאחר שסיים את לימודיו בשנת 1975 שירת בצבא ההגנה לישראל (צה"ל) כקברניט בסירת מטכ"ל, יחידה מובחרת של כוחות מיוחדים. מאוחר יותר מונה כקשר צה"ל לאו"ם ושימש בתפקיד זה עד 1978.

קריירה פוליטית

נתניהו החל את הקריירה הפוליטית שלו ב-1988 כשנבחר לכנסת כחבר מפלגת הליכוד. הוא כיהן כסגן שר החוץ בשנים 1988 עד 1991 ולאחר מכן כשר החוץ בשנים 1996 עד 1999. בשנת 2009 נבחר לראש ממשלת ישראל ומאז נבחר מחדש שלוש פעמים.

המדיניות וההישגים של נתניהו

נתניהו היה תומך חזק לביטחון ישראל ונקט קו נוקשה בנושאים כמו תוכנית הגרעין האיראנית והסכסוך הפלסטיני-ישראלי. הוא גם היה מתנגד קולני של תנועת החרם, ההשקעה והסנקציות (BDS). בהנהגתו, ישראל ראתה תקופה של צמיחה כלכלית והגדלת ההשקעות הזרות.

מחלוקות

נתניהו היה מושא לכמה פרשיות שחיתות, בהן האשמות של שוחד והונאה. הוא גם ספג ביקורת על טיפולו בסכסוך הפלסטיני-ישראלי ועל קשריו ההדוקים עם ארצות הברית.

דעה אישית

בנימין נתניהו הוא דמות שנויה במחלוקת בפוליטיקה הישראלית. עמדתו הנוקשה בנושאי ביטחון ומדיניות חוץ זכתה לשבחים על ידי אחדים ואחרים לביקורת. מדיניותו הכלכלית נזקפה לזכותו בסיוע לזירוז הצמיחה הכלכלית בישראל, אך הטיפול שלו בסכסוך הפלסטיני-ישראלי זכה לביקורת רבה. למרות המחלוקות סביבו, נתניהו היה מנהיג מצליח ונבחר מחדש שלוש פעמים לראש ממשלת ישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן