דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה אלברט – מדריך מקיף

שם משפחה אלברט – מדריך מקיף

שם משפחה אלברט – מדריך מקיף

מהו שם המשפחה אלברט?

שם המשפחה אלברט הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. זהו שם משפחה גרמני, שנגזר מהשם הפרטי אלברט, שמקורו בעצמו מהשם הגרמני הגבוה הישן אדלברט. השם אלברט מורכב משני יסודות, אדל, שפירושו "אצילי", וברהט, שפירושו "בהיר". שם המשפחה אלברט נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, אך נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

היסטוריה של שם המשפחה אלברט

לשם המשפחה אלברט יש היסטוריה ארוכה וסיפורת. מאמינים שמקורו באזור הגרמני של האימפריה הרומית הקדושה במאה ה-11. השימוש המתועד הראשון בשם המשפחה אלברט היה בשנת 1150, כאשר אדם בשם אלברטוס דה אלברטה תועד ברישומי העיר נירנברג. שם המשפחה אלברט התפשט ברחבי אירופה בימי הביניים, ואומץ על ידי משפחות רבות ושונות.

שכיחות שם המשפחה אלברט

שם המשפחה אלברט הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם. לפי World Names Profiler, שם המשפחה אלברט הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו בגרמניה, שם המשפחה ה-8 הנפוץ באוסטריה, ושם המשפחה העשירי בשכיחותו בשוויץ. בארצות הברית, שם המשפחה אלברט הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר, והוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וניו ג'רזי.

משמעות שם המשפחה אלברט

המשמעות של שם המשפחה אלברט נגזרת מהשם הפרטי אלברט, שבעצמו נגזר מהשם הגרמני הישן הגבוה אדלברט. השם אלברט מורכב משני יסודות, אדל, שפירושו "אצילי", וברהט, שפירושו "בהיר". השם אלברט הוא אם כן שילוב של שני היסודות, וניתן לפרש אותו כמשמעו "אצילי ובהיר".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אלברט

לאורך ההיסטוריה, היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אלברט. כמה מהבולטים ביותר כוללים: – אלברט איינשטיין (1879-1955), פיזיקאי יליד גרמניה וחתן פרס נובל – אלברט שוויצר (1875-1965), תאולוג, פילוסוף ורופא יליד גרמניה – אלבר קאמי (1913-1960) , פילוסוף צרפתי-אלג'יראי וחתן פרס נובל- אלברט פיני (1936-2019), שחקן אנגלי- אלברט פוג'ולס (נולד ב-1980), שחקן בייסבול דומיניקני-אמריקאי

וריאציות של שם המשפחה אלברט

לשם המשפחה אלברט יש וריאציות רבות, כולל אלברכט, אלברטסון ואלברטס. וריאציות אחרות כוללות את אלברטסן, אלברטסון ואלברטסן.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה אלברט נפוץ? ת: כן, שם המשפחה אלברט הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם. לפי World Names Profiler, שם המשפחה אלברט הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו בגרמניה, שם המשפחה ה-8 הנפוץ באוסטריה, ושם המשפחה העשירי בשכיחותו בשוויץ. בארצות הברית, שם המשפחה אלברט הוא שם המשפחה ה-5,945 הנפוץ ביותר, והוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, פנסילבניה וניו ג'רזי. ש: מה מקור שם המשפחה אלברט? ת: שם המשפחה אלברט הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. זהו שם משפחה גרמני, שנגזר מהשם הפרטי אלברט, שמקורו בעצמו מהשם הגרמני הגבוה הישן אדלברט. השם אלברט מורכב משני יסודות, אדל, שפירושו "אצילי", וברהט, שפירושו "בהיר". ש: מה הפירוש של שם המשפחה אלברט? ת: המשמעות של שם המשפחה אלברט נגזרת מהשם הפרטי אלברט, שמקורו בעצמו מהשם הגרמני הגבוה הישן אדלברט. השם אלברט מורכב משני יסודות, אדל, שפירושו "אצילי", וברהט, שפירושו "בהיר". השם אלברט הוא אם כן שילוב של שני היסודות, וניתן לפרש אותו כמשמעו "אצילי ובהיר".

סיכום

שם המשפחה אלברט הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. זהו שם משפחה גרמני, שנגזר מהשם הפרטי אלברט, שמקורו בעצמו מהשם הגרמני הגבוה הישן אדלברט. השם אלברט מורכב משני יסודות, אדל, שפירושו "אצילי", וברהט, שפירושו "בהיר". שם המשפחה אלברט הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בעולם, והוא נמצא לרוב בגרמניה, אוסטריה ושוויץ. המשמעות של שם המשפחה אלברט נגזרת מהשם הפרטי אלברט, וניתן לפרש אותו כמשמעותו "אצילי ובהיר". למידע נוסף על שם המשפחה אלברט, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן