דף הבית » מומלץ בהקדם » גוטליב שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

גוטליב שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

. גוטליב שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

גוטליב שם משפחה – היסטוריה, משמעות ומקור

גוטליב הוא שם משפחה גרמני שהיה בשימוש במדינות רבות. הוא נגזר מהשם הפרטי הגרמני גודפריד, המורכב משני יסודות: "אלוהים" ו"פריד", כלומר "שלום". השם זכה לפופולריות בקרב השבטים הגרמניים בתקופת ההגירה. מאוחר יותר הוא אומץ על ידי הפרנקים ושבטים גרמאניים אחרים. השם גוטליב נמצא במדינות רבות, כולל גרמניה, אוסטריה, שוויץ, ארצות הברית, קנדה וישראל. בגרמניה השם נפוץ בעיקר במדינות בוואריה ובאדן-וירטמברג. בארצות הברית השם נפוץ בעיקר במדינות פנסילבניה, אוהיו וניו יורק. השם גוטליב נמצא גם בקהילות יהודיות. הוא נגזר מהשם העברי גדליה, שפירושו "אלוהים גדול". השם זכה לפופולריות של המלומד היהודי גדליה בן אחיקם, שחי במאה ה-6 לפני הספירה. השם גוטליב נמצא גם במדינות אחרות, כמו שבדיה, נורבגיה ודנמרק. בשוודיה, השם נפוץ ביותר במחוז סקונה. בנורבגיה, השם נפוץ ביותר במחוזות אקרסהוס ואוסטפולד. בדנמרק, השם נפוץ בעיקר במחוזות קופנהגן וצפון יוטלנד.

שם משפחה גוטליב – משמעות ומקור

משמעות השם גוטליב היא "אהבת אלוהים". הוא נגזר מהשם הפרטי הגרמני גודפריד, המורכב משני יסודות: "אלוהים" ו"פריד", כלומר "שלום". השם זכה לפופולריות בקרב השבטים הגרמניים בתקופת ההגירה. מאוחר יותר הוא אומץ על ידי הפרנקים ושבטים גרמניים אחרים. השם גוטליב נמצא גם בקהילות יהודיות. הוא נגזר מהשם העברי גדליה, שפירושו "אלוהים גדול". השם זכה לפופולריות של המלומד היהודי גדליה בן אחיקם, שחי במאה ה-6 לפני הספירה.

גוטליב שם משפחה – וריאציות

בשם גוטליב יש וריאציות רבות, כולל גודפרוי, גודפריד, גודפרד, גודפרידוס, גודפירידוס, גודפרידו, גודפידו, גודפרדוס, גודפרד, גודפרוי, גודפרוי, גודפרויסין, גודפרויסין, גודפרויסין, גודפרויסין, גודפרויסין, גודפרויסין, גודפרויסין, Godefroysen, Godefroysen, Godefroysen, Efroysin, Godefroyser, גודפרואיסון, וגודפרויסין.

גוטליב שם משפחה – פופולריות

השם גוטליב פופולרי ביותר בגרמניה, אוסטריה, שוויץ, ארצות הברית, קנדה וישראל. בגרמניה השם נפוץ בעיקר במדינות בוואריה ובאדן-וירטמברג. בארצות הברית, השם נפוץ ביותר במדינות פנסילבניה, אוהיו וניו יורק.

גוטליב שם משפחה – אנשים מפורסמים

אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גוטליב כוללים: גוטליב דיימלר, מהנדס וממציא גרמני- גוטליב אליאל סארינן, אדריכל פיני- גוטליב וילהלם לייטנר, בלשן הונגרי- גוטליב וילהלם בינדר, מלחין גרמני- גוטליב וילהלם הברלנדט, בוטנאי גרמני

השוואה מהירה

שֵׁם מַשְׁמָעוּת מָקוֹר וריאציות פּוֹפּוּלָרִיוּת
גוטליב אהבת אלוהים גרמנית גודפרוי, גודפריד, גודפריד, גודפרידוס, גודפרידוס, גודפרידו, גודפרידו, גודפרדוס, גודפרד, גודפרוי, גודפרוי, גודפרויז, גודפרוייזן, גודפרויזר, גודפרויסון, גודפרויזין, גודפרויזן, גודפרויזן, גודפרויסון, גודפרויסון, גודפרויזון, גודפרויסון, גודפרויזון, גודפרויזון ב. גרמניה, אוסטריה, שוויץ, ארצות הברית, קנדה וישראל.

לסיכום, לשם המשפחה גוטליב יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. הוא נגזר מהשם הפרטי הגרמני גודפריד, המורכב משני יסודות: "אלוהים" ו"פריד", כלומר "שלום". השם זכה לפופולריות בקרב השבטים הגרמניים בתקופת ההגירה. הוא מצוי גם בקהילות יהודיות, שם הוא נגזר מהשם העברי גדליה, שפירושו "אלוהים גדול". לשם יש וריאציות רבות, והוא פופולרי ביותר בגרמניה, אוסטריה, שוויץ, ארצות הברית, קנדה וישראל. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גוטליב כוללים את גוטליב דיימלר, גוטליב אליאל סארינן, גוטליב וילהלם לייטנר, גוטליב וילהלם בינדר וגוטליב וילהלם הברלנדט. למידע נוסף על שם המשפחה גוטליב, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן