דף הבית » מגזין » שם משפחה אזרוב – מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה אזרוב – מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה אזרוב – מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה אזרוב – מבט על ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם המשפחה אזרוב הוא שם יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה העברית "עזר", שפירושה "עזרה". מקורו של השם באוקראינה, שם הוא נפוץ עד היום. לפי ההערכה, שם המשפחה אזרוב אומץ על ידי יהודים שחיו באוקראינה במהלך המאה ה-19. משערים כי השם אומץ על ידי יהודים שנמלטו מרדיפות באזורים אחרים באירופה. השם נמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל ארה"ב, קנדה וישראל. שם המשפחה אזרוב קשור למספר דמויות בולטות בהיסטוריה היהודית. אחד המפורסמים הוא ראש ממשלת ישראל המנוח יצחק רבין, שנולד בשם המשפחה אזרוב. אישים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן, הסופר הישראלי וחתן פרס נובל שמואל יוסף עגנון, והמשוררת הישראלית וזוכת פרס נובל נלי סאקס.

משמעות השם אזרוב

השם אזרוב נגזר מהמילה העברית "עזר", שפירושה "עזרה". על פי ההערכה, השם אומץ על ידי יהודים שנמלטו מרדיפות באזורים אחרים באירופה. נהוג לחשוב שהשם נבחר כדי לייצג את התקווה למצוא עזרה ומקלט בארץ חדשה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אזרוב

כאמור לעיל, שם המשפחה אזרוב קשור לכמה דמויות בולטות בהיסטוריה היהודית. אחד המפורסמים הוא ראש ממשלת ישראל המנוח יצחק רבין, שנולד בשם המשפחה אזרוב. אישים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן, הסופר הישראלי וחתן פרס נובל שמואל יוסף עגנון, והמשוררת הישראלית וזוכת פרס נובל נלי סאקס.

משפחת אזרוב היום

כיום, שם המשפחה אזרוב עדיין נפוץ באוקראינה, כמו גם במקומות אחרים בעולם. הוא נמצא גם בארצות הברית, קנדה וישראל. השם נקשר עד היום לדמויות בולטות בהיסטוריה היהודית, ומהווה תזכורת לתקווה וחוסנו של העם היהודי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן