דף הבית » עשרת הגדולים » שם משפחה אברהם: מדריך מקיף

שם משפחה אברהם: מדריך מקיף

שם משפחה אברהם: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה אברהם?

שם המשפחה אברהם הוא שם משפחה יהודי שנגזר מהשם העברי אברהם, שפירושו "אבי המון". זהו שם נפוץ בקהילה היהודית ומשמש לעתים קרובות גם כשם פרטי. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור והיסטוריה של שם המשפחה אברהם

מקורו של שם המשפחה אברהם הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור הידוע כיום כישראל. מאמינים שהוא היה בשימוש לפחות מאז המאה ה-12, כאשר הוא תועד לראשונה בתלמוד היהודי. השם נגזר מהשם העברי אברהם, שהוא שמו של האב אברהם המקראי. שם המשפחה אברהם נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

וריאציות של שם המשפחה אברהם

לשם המשפחה אברהם יש וריאציות רבות, כולל אברם, אברום, אברם ואברום. זה גם מאוית לפעמים אברהם, אברהם, אברהם או אברום.

פירוש שם המשפחה אברהם

שם המשפחה אברהם נגזר מהשם העברי אברהם, שפירושו "אבי המון". זוהי התייחסות לפטריארך המקראי אברהם, שהיה אביהם של עמים רבים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אברהם

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אברהם, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל שמעון פרס, והזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה.

שאלות ותשובות

ש: האם שם המשפחה אברהם נפוץ?

ת: כן, שם המשפחה אברהם נפוץ למדי, במיוחד בישראל שבה הוא שם המשפחה השני בשכיחותו. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

ש: מה מקור שם המשפחה אברהם?

ת: מקורו של שם המשפחה אברהם הוא במזרח התיכון, במיוחד באזור המכונה כיום ישראל. מאמינים שהוא היה בשימוש לפחות מאז המאה ה-12, כאשר הוא תועד לראשונה בתלמוד היהודי.

ש: מה הפירוש של שם המשפחה אברהם?

ת: שם המשפחה אברהם נגזר מהשם העברי אברהם, שפירושו "אבי המון". זוהי התייחסות לפטריארך המקראי אברהם, שהיה אביהם של עמים רבים.

סיכום

שם המשפחה אברהם הוא שם משפחה יהודי נפוץ שנגזר מהשם העברי אברהם, שפירושו "אבי המון". הוא נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות. לשם המשפחה וריאציות רבות, ביניהן אברם, אברום, אברם ואברום, והוא נגזר מהשם העברי אברהם, שהוא שמו של אברהם האב המקראי. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אברהם, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נשיא ישראל שמעון פרס, והזמר והיוצר הישראלי דיוויד ברוזה. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן